כמו שציינו כבר בכותרת המשנה, כנראה שהשנה הנוכחית תיזכר כשנת הקאמבקים של סוזוקי. זמן מה לאחר החשיפה של הקאמבק הראשון של סוזוקי- הסוזוקי באלנו וכחודש וחצי לאחר שהקאמבק ההשני של סוזוקי נחת בארץ- סוזוקי ויטארה, מגיע תורו של הקאמבק השלישי של היצרנית היפנית. כעת, הוא מגיע במרכב מוקטן של רכב עירוני ועם פוזה של רכב שטח. סוזוקי איגניס.
סוזוקי איניס החדשה. תוצג לראשונה בטוקיו
"איגניס- מצלצל לי מוכר"
זה נכון שהשם 'איגניס' מעלה אצל חלקנו חששות לא מעטות, במיוחד בגזרת איכות החומרים. כזכור, האיגניס עלתה על כבישי הארץ בתחילת העשור הקודם, והייתה אמורה לבשר את הבשורה של החלאה בין רכבי שטח עם יכולות מפתיעות, לבין הדרישה ההולכת וגוברת מסוזוקי לייצור רכבים יומיומיים. התוצאה בפועל הייתה רכב קטן מוגבה גחון עם יכולות שטח השואפות לכורכר, או למקסימום עליה על מדרכה כשחונים. אם הדגם היה מוצלח או לא, ישנן חילוקי דעות.
מידות- ספורטיבית למחצה
האיגניס החדשה צפויה להיחשף לראשונה בתערוכת טוקיו שביפן במהלך השנה. היא תגיע במידות ספורטיביות של אורך 369.3 ס"מ, רוחב 170.9 ס"מ, ובסיס גלגלים של 243.8 ס"מ. סוזוקי, לעת עתה, לא מוסרת את מידת מרווח הגחון של האיגניס החדשה, אך היא מבטיחה כי האיגניס תהיה מסוגלת להתמודד עם אקלים מושלג ועם שטח קשה. סתם, למען הידע הכללי, האיגניס נשען על קונספט הנקרא iM-4 שהוא בעל גובה של 156.6 ס"מ ונמוך בזוג סנטימטרים מהאיגניס המוכרת.
מרווח גחון גבוה. האם היא באמת מסוגלת להתמודד עם שטח קשה?
פנים- אין חדש תחת השמש
אמנם לא שוחרר מידע נוסף אודו האיגניס המתוכננת להחשף התערכות טוקיו, אך על פי התמונות אפשר לראות שסוזוקי לא התאמצה במיוחד בכל גזרת עיצוב הפנים של הסוזוקי הזו. אמנם מופיע הגה בעיצוב חדש ומסך מולטימדיה שנוכח גם בדגמים הנוכחיים של היצרנית, אך ברמת העיקרון סוזוקי ממשיכה לשמור על קו "עממי- לא מנקר עיניים" אותו היא מורגלת להביא בדגמיה. יש משחק של צבעים מעניין באזור מוט ההילוכים ובידיות של הדלתות שכצפוי הטאצ' הצבעוני יגיע באותו גוון של המרכב. מלבד זאת, סוזוקי דאגה "לא לשעמם" והביאה לפנים האיגניס שני גוונים של אפור ללוח המחוונים של הרכב.
כאמור, האיגניס תיחשף במלוא הדרה בתערוכת טוקיו הקרובה שתערך בחודש הבא. שמה סוזוקי תחשוף את הנתונים הטכניים ואת זמני ההשקה שלה. עד אז נשאר עם הספק.
משחק נחמד של צבעים.