פורד מודיעה בגאון על תחילת שיווקה של הפורד פוקוס RS החדשה בארצות הברית ובאירופה, עם תג מחיר התחלתי אטרקטיבי ביחס למתחרות בסגמנט כמו הסובארו אימפרזה STI או מיצובישי לנסר איבולושן. הפוקוס RS החדשה תעלה בארצות הברית 36,605 דולר. ניחשתם נכון, זה המחיר של הפוקוס הרגילה בארץ.
פורד פוקוס RS החדשה.
תחנה של אינסוף כוח זמין
פורד פוקוס RS החדשה, מצוידת במנוע מוגדש בנפח 2.3 ליטר המספק 350 כוחות סוס ב 5,900 סל"ד ומומנט של 44.8 ק"גמ בטווח שבין 2,000 ל- 4,500 סל"ד. המנוע החדש יחסית של ה RS החדשה בעל פונקציית גדישת יתר, הנכנסת לפעולה בכל דריכה עמוקה של 15 שניות על דוושת הדלק ומעלה את המומנט לכדי 47.9 קג"מ. תחנת הכוח הקטנה הזו משודכת לתיבת שישה הילוכים ידנית שמעיפה את הפוקוס RS ממצב עמיד ל 100 קמ"ש ב 4.7 שניות עם מהירות מרבית של 266 קמ"ש.
הנעה כפולה וכפתור ייעודי להיגוי יתר
הפוקוס RS החדשה מצוידת במערכת הנעה כפולה מתקדמת שמייצבת את הרכב הסיבובים במהירויות גבוהות, או בכל מקרה שעלול להזיק לאחיזת הרכב בקרקע. בנוסף לכך, ה RS מביאה איתה כפתור במחולל פלאים למערכת חלוקת הכוח של הרכב וכך תורמת להנאת היגוי היתר ברכב. המערכת כוללת שני מצמדים הנשלטים אלקטרונית ומחלקות את המומנט בין הגלגלים האחוריים והקדמיים. המערכת מסוגלת לשדר 100% מהמומנט לצמד הגלגלים האחוריים וכך להפר את אחיזתם באספלט ולתרום להיגוי יתר- "דריפטינג".
מנוע 2.3 ליטר טורבו עם 350 כוחות סוס
בורר מצב נהיגה
בורר מצב הנהיגה, הנמצא לצד מוט ההילוכים, שולט על מערכת ההיגוי ברכב, הבולמים האדפטיביים, בקרת היציבות, מערכת ההאצה של הרכב וגם על הסאונד הנשמע ממערכת הפליטה. הבורר כולל שלושה מצבים של נהיגה" רגילה, ספורט ומסלול וכן האופציה 'דריפט' המקצינה את כישורי הנהג בזמן הריחוף על המסלול.
כפתות בורר מצב נהיגה עם אופציית 'דריפט' לצד מוט ההילוכים