קיה סול, רכב הסופר מיני המעוצב מבית היוצר של קיה, מקבל טוויסט קטן ומיוצר כעת גם בגרסה חשמלית מחשמלת במיוחד. הסול זהה בצורת מרכבו לסקודה ייטי, שכן, שניהם מעין תוצר היוצא מהחלאה בין רכב סופר מיני לבין קרוסאובר. הסול, בגרסה הקונבנציונאלית, מגיע עם מבחר של שני מנועים, כאשר הראשון הוא מנוע טורבו דיזל בנפח 1,600 סמ"ק המספק 128 כוחות סוס והשני הוא מנוע בנזין GDI באותו נפח אך עם 132 כ"ס.
קיה סול בגרסה החשמלית
קיה סול מחשמלת
בסוף שבוע שעבר, קיה הקוריאנית הודיעה כי פיתוחה של הגרסה החשמלית של הקיה סול נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים וכעת הקיה סול החשמלית נמצאת על קו הזינוק של פס הייצור. הפיתוח הירוק והמשמעותי הזה נוצר בזכות שיתוף פעולה בין מהנדסיה של קיה לבין מהנדסים של חברת מוג'ו מוביליטי הקנדית.
פריצת דרך בטכנולוגיית ההטענה
קיה סול החשמלית היא למעשה רכב בעל מנוע חשמלי המאפשר לבעליו טעינה אלחוטית. מה שאומר שמעבר לפיתוח המדהים וחסר התקדים הזה של קיה ל"עתיד ירוק", היא גם חשבה על נוחות והנדסת האנוש של הפיתוח. שכן, אם ישנם רכבים חשמלאים הזקוקים לכבל חיבור בין הרכב לבין שקע טעינה, הקיה סזול החשמלית מאפשרת טעינה ללא הסרבול הזה. למען הדיוק, אחד הבעיות הגדולות שיצרה טעינת הרכב, הייתה תיאום מדויק של הרכב אל מול שקע הטעינה על מנת לאפשר הטענה. מכאן, מפתחי הקיה סול מניחים כי הטעינה האלחוטית תשווק את עצמה ותיצור משיכה מצד קונים פוטנציאליים. מעבר לכך, קיה ציינה כי המעבר לטעינה אלחוטית יכולה לגרום לייצור סוללות קטנות יותר וכך קלות יותר, מה שיקל משמעותית על יצרניות הרכבים החשמליים לפתח רכבים יעילים יותר.
ניסוי של הטעינה על אמת
לפני שהרכב עולה על פס הייצור, בקיה מתכוונים להוציא את הסול החשמלית למבחן דרך בתנאים אמיתיים. קיה תערוך את הניסוי עם חמישה כלי רכב מדגם הסול החשמלית, על מנת לבדוק כיצד טעינת הרכב האלחוטית פועלת במציאות. כמובן שברגע שיהיו התפתחויות, נדאג להביא לכם אותן חמות מהתנור.