בתחילת השנה לנדרובר החליטה על צעד שגרם לצער רב אצל חובבי השטח. לנדרובר החליטה כי היא מפסיקה את ייצורו של הלנדרובר דיפנדר- רכב השטח האולטימטיבי של היצרנית. אבל, אם מישהו חשב שהדיפנדר אמר את מילתו האחרונה, כנראה שטעה.
אם חשבנו שהדיפנדר יעלם מהעולם, כדאי שנחשוב שוב...
לנדרובר דיפנדר: הג'יפ והאגדה
רכב השטח של לנדרובר כבש כמעט כל פסגה אפשרית בעולם הביצועים בשטח. אפשר לומר שהוא בין הדגמים היחידים בעולם רכבי השטח שימשיכו להיות מבוקשים וימשיכו לגרוס סלעים, גם אחרי שהרבה מתחרים יפרשו לגמלאות. הדיפנדר, בגרסתו הרגילה, מגיע מצויד המנוע טורבו-דיזל בנפח 2.4 ליטר ומספק 122 כוחות סוס. אמנם זה נשמע מעט, אך כמעט ואין מתחרים ליכולותיו בשטח. כל הגרסאות של הדיפנדר מגיעות עם תיבת הילוכים ידנית בת חמישה הילוכים.
סופר דיפנדר
סדנת הרכב "JE מוטורוורקס" שהוקמה לפני כ 15 שנים וממוקמת בקובנטרי, אנגליה, הכינה לחובבי הדגם הפתעה קטנה. התוצר החדש של הסדנא נקרא "סופר דיפנדר". למיזם של הסדנא קוראים "זולו" והיא מביאה איתה סדרה של דיפנדרים משופרים, כאשר היא היחידה מסוגה שיכולה לגרום לדיפנדר לעלות על המסלול ולהפגין ביצועים של רכב מרוץ מבלי לגרום לנהג לחרדות עד כדי איבוד הכרה.
לנדרובר דיפנר זולו- 'סופר דיפנדר'
מנוע טורבו-על V8 בנפח 4.7 ליטר
הדיפנדר- זולו גדוש בתוספות ושיפורים, החל מהמנוע, הצמיגים והמתלים ועד לחזית קרבית במיוחד. העבודה העיקרית והמרשימה ביותר, הייתה על המנוע, שכן הסירו את מנוע ה 122 כוחות סוס בנפח 2.4 והשתילו במקום מנוע V8 עצום בנפח 4.7 ליטר עם תוספת קטנטנה של מגדש על המזריק לארבעת הגלגלים עוצמה של 475 כוחות סוס אימתניים ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית הנשלטת בעזרת טיפטרוניק.
דיפנדר בגרסת מסלול
מנוע טורבו-על V8 בנפח 4.7 ליטר עם 475 כוחות סוס
(התמונות לקוחות מהאתר www.leftlanenews.com : Left Lane News)