באזור שנת 2005/6 סובארו B4 היתה אחת המכוניות מקטגוריית המשפחתיות הגדולות, שנצפו הכי הרבה על כבישי הארץ. איתה שטפו את הנוף הישראלי גם ההונדה אקורד והמאזדה 6. עם הזמן נעלמו הB4 והאקורד ונשארה המאזדה 6 כמובילת הקטגוריה. לפני כשנתיים, סובארו ניסתה לעשות קאמבק עם ה B4 המחודשת שלה, והצליחה להרים את עצמה קצת מהקרשים. עכשיו, בדורה האחרון של ה B4, סובארו למדו מהטעויות והביאו לנו רכב משפחתי גדול שללא ספק בעל פוטנציאל להשאיר את המתחרים רחוק מאחור.
סובארו B4 החדשה. שילוב מושלם בין רכב משפחתי גדול, לרכב דינאמי וספורטיבי
סגירת מעגל
לפני 6 שנים לערך הייתה לי סובארו B4 2006, בנפח 2.0 ליטר עם 165 כ"ס. זו הייתה ההתאהבות הראשונה שלי בדגם. לא האמנתי שאפשר לקחת רכב משפחתי גדול ומאסיבי, ולהכניס בו גנים של מכונית ספורט. כמובן שהיתה לה הנעה כפולה ומרכז כובד נמוך, מה שתרם לה בישיבה יציבה בסיבובים חדים, אבל לא חשבתי שמדובר ברמה גבוהה כל כך של התנהגות כביש. למרות זאת, היו 2 חסרונות שדיי צרמו לי. הראשון, היה תיבת הילוכים אוטומטית בת 4 הילוכים, והשני, שהוא למעשה נגזרת של הראשון- תצרוכת דלק גבוהה מאוד, שגרמה לי להפרד ממנה בצער רב לאחר בעלות של שנה לערך.
דייט ראשון עם סובארו B4 החדשה
כשנקראתי לקבל את ה B4 לנסיעת מבחן, הרגשתי שאני הולך לסגור מעגל שהיה פתוח מאותה תקופה. נכנסתי לסוכנות סובארו, עמדתי מול הדגם החדש של ה B4 ופשוט הסתכלנו אחד על השנייה במשך 3 דקות ארוכות מאוד. ידעתי שסובארו החליטה לקצץ בדגם אחד של ה B4 (בעבר היה דגם נוסף בעל מנוע 3.0 ליטר עם 245 כ"ס) ולהשאיר את הB4 עם מנוע אחד עוצמתי. שאלתי בשיא תמימותי, את אחד הסוכנים בסובארו אם זה הדגם היחיד של B4 (דגם קלאסיק)? הסוכן הסתכל עלי וענה בחצי חיוך "יש עוד דגם- 'פרימיום', אותו אתה לוקח". האמת- התרגשתי.
מנוע בנפע 2.5 ליטר המספק 175 כוחות סוס
אבזור ושלל טכנולוגיות
יצאנו מחניית אולם התצוגה ברחוב המסגר בתל אביב, אני וה B4 הלבנה שקיבלתי. דבר ראשון שעשיתי, היה לכייל בוויז את הכתובת של הבית של ההורים שלי בירושלים. אין מה לעשות, מי שרוצה לבדוק רכב באמת- העליות לירושלים, זו הכתובת. אז התחלנו לנסוע. כמובן שהיציאה מתל אביב הייתה פקוקה, אבל זה לא הפריע לי. חלל הפנים של הB4 משרה אווירה רגועה בעזרת העיצוב הרגוע של הדש-בורד והקונסולה המרכזית. במרכז הקונסולה מונח לו מסך מולטימדיה מקורי של סובארו בגודל "7, השולט על מערכת שמע איכותית בעלת 6 רמקולים עוצמתיים. אחזתי בהגה בשני ידיי וניצלתי את הפקקים למבט מקרוב וניסוי של כל כפתור שהונח על גלגל ההגה: דיבורית BT מובנית, שליטה על בקרת השיוט, בורר מצב נהיגה הנקרא Si-Drive וכמובן שליטה על מסך המולטימדיה. מושבי הרכב נוחים מאוד ונותנים תמיכה מלאה בגב ובצידי הגוף, מה שמאפשר נסיעות ארוכות מבלי להתעייף. במרכז לוח המחוונים ישנו מסך קטן בגודל "3.5 שדרכו אפשר לראות את נתוני הנסיעה של הרכב ואת מצב הנהיגה (ספורט או חסכוני). לכל זה מתווספים בלם יד אלקטרוני, מפתח חכם KeyLess עם כפתור Start/ Stop Engine, כיוון מושב נהג חשמלי, דוושות אלומיניום ועוד רשימה ארוכה של פיצ'רים וטכנולוגיות שגורמים לנהג להרגיש על גג העולם.
B4 המחודשת הצליחה להרים את עצמה קצת מהקרשים
נתונים טכניים ופרטים מכניים
עברנו את הפקקים, עברנו את כביש 20 והתחלנו לטפל לכיוון ירושלים. וכאן נכנס המנוע המדהים שסובארו חנכה ב B4. מדובר במנוע 4 צילינדר שטוח, בנפח 2.5 ליטר המספק כוח זמין של 175 כוחות סוס, הבאים במלואם ב 5,800 סל"ד, עם מומנט מרבי של 24 קג"מ ב 4,000 סל"ד. שתכלס, על הכביש, ה B4 "שואבת" את העליות החדות לירושלים כמעט מבלי להתאמץ. בגלל ההנעה הכפולה שלה ומרכז הכובד הנמוך, היא מצליחה להידבק לכביש כמעט מבלי להיות מושפע מסיבובים חדים במהירויות גבוהות. הB4 החדשה מביאה ביצועים מרשימים ביחס לרכב כבד כמוהה, היא מזנקת מ-0 ל-100 בקצת יותר מ 12 שניות ומגיעה למהירות מקסימאלית של 210 קמ"ש. מעבר לכך, תיבת ההילוכים CVT הרציפה חוסכת המון דלק ומביאה אותה לתצרוכת ממוצעת של 13 ק"מ לליטר.
נגיעה על העיצוב החיצוני
הגענו לירושלים. הרגשתי שאני מתאהב מחדש (מכאן הסליחה לבת זוגתי). היא פשוט יפה. הסובארו B4 פרימיום שקיבלתי לסיבוב דאעווין הייתה בצבע לבן פנינה. המרכב שלה היה מאסיבי ומעוצב בצורה מושלמת בין הקווים של רכב גדול ומפנק, לבין קווים דינאמיים של רכב ספורטיבי. ה B4 מאובזרת בתאורת לד עם כיוון גובה אוטומטי. יש לה זוג פנסי ערפל הנמצאים מתחת לגריל המשושה הענק המונח במרכז החרטום, כאשר כל הפאר וההדר הזה יושב על ארבעה חישוקי סגסוגת קלה בגודל "18.
מסך מולטימדיה מקורי של סובארו בגודל "7, השולט על מערכת שמע איכותית בעלת 6 רמקולים עוצמתיים
לסיכום- מומלצת מאוד
יש המון דברים שהסובארו B4 נותנת שלא הוזכרו במאמר, כמו שילוב חומרים וטיבם וכיוצא בזה. בשורה התחתונה, ההבדל בין שני הדגמים של ה B4 בא לידיי ביטוי רק ברמת הגימור, כך שמבחינת ביצועים ה B4 תיתן את המקסימום שהיא יכולה לתת גם למי שלא בא לו להשקיע סכומים מיותרים בשביל לקבל תוספות עיצוביות כאלו או אחרות. לדאבוני, בתמורה לתג מחיר של דגם ה'קלאסיק' של ה B4, העומד על 168,990 ₪, מקבלים רכב משפחתי גדול ומרווח, שמשלב בו גם יכולות ספורטיביות של רכב קטן וזריז. בתמורה לכמה אלפים נוספים, ניתן לרכוש את דגם ה'פרימיום', אותו לקחנו למבחן, ולזכות בעוד רשימה של פינוקים ופיצ'רים מעניינים שיש לסובארו להציע.