החל משנת 2016 רוב דגמי ביואיק האמריקאית, ככל הנראה יהיו ממוצא סיני או אירופאי. לצורך הדוגמא, ייצורה של ביואיק ווראנו המשפחתית, יועבר מארה"ב לסין. כמו כן, ביואיק ריגאל, תועבר מיצור קנדי לייצור סיני ודגם הקאסקדה של היצרנית, עובר לייצור אירופאי.
ביואיק מסיימת את ייצורה האמריקאי
שאלה של חיסכון
המצב של ביואיק בעולם הרכב לא מזהיר במיוחד. אפילו בארץ, שביואיק נחשבת לרכב פאר מפנק במיוחד, היא לא צלחה בשוקינו המקומי. למען הדיוק, נכון לחודש יולי האחרון לא נמסרה אף ביואיק אחת בשוק הישראלי ואילו בתקופה המקבילה בשנה שעברה, נמסרו 31 רכבים של היצרנית אמריקאית. גם לא נתון מזהיר במיוחד. לפני כשנתיים, ביואיק האמריקאית החלה ליסוג משיווק רכבים בארץ הקודש. למעשה כבר אז החל להיות באוויר ריח של סלידה משיווקה בישראל. כבר בתקופה ההיא, ג'נרל מוטורס קיבלה החלטה כי היא תעביר את שיווקה לשתי המדינות בהן שוק הביואיק קצת יותר מסגסג, כאשר דובר על ארה"ב ועל סין.
2013: רה- ארגון של GM
על ידי החלטה זו שהתקבלה כבר מלפני שנתיים, על מהלך רה-ארגון של ג'נרל מוטורס, ביואיק הצטרפה לרשימה של רכבים אמריקאים שהפסיקו את שיווקם בארץ או לסגירת מפעלי רכב שהוחלט על הפסקת פס ייצורם- כמו פונטיאק המיתולוגית. בהחלטה שהתקבלה דאז, נמסר כי GM, הלוא היא ג'נרל מוטורס, החליטה לתת דגש רב יותר על הדגמים המוצלחים יותר של היצרנית-
קאדילק ו
שברולט. מ- UMI, יבואנית הקונצרן האמריקאי, נמסר כי קאדילק תמותג כמחליפה לדגמי ביואיק.
מקווים שהסינים יטפלו בה יפה
מקורות חדשים של ביואיק
על פי דיווחין המגיעים אלינו מחו"ל, רק שני דגמים של ביואיק צפויים להיות 100% אמריקאים: מחליפת הלה-קרוס, רכב הפאר של ביואיק, ומחליפת האנקלייב, רכב SUV פאר של היצרנית, שלא זכינו לטעום ממנו בארץ. המעבר של רוב דיגמי היצרנית לייצור סיני בא בעקבות ההצלחה של ביואיק בשוק המקומי שם, כאשר גם דגמי שברולט המשפחתיים ואופל משווקים ומתוייגים תחת הסמל של ביואיק.