ג'יפ צ'ירוקי החדש שהגיע אלינו לפני קצת פחות משנה, לא ממש הצליח להראות עצמו בקרב הצרכנים הישראלים. בסך הכול הצ'ירוקי החדש הוא
ג'יפ שנראה לא רע בכלל. הקהל הישראלי זכה לקבל את הצ'ירוקי בגרסה בעלת מנוע בנזין עצום כמו שרק האמריקאים יודעים לתת. בנוסף, מחירו של הצ'ירוקי נמוך בכ-20,000 ₪ ממחירו של אחיו הגדול-
ג'יפ גראנד צ'ירוקי. ייתכן שאלו הן הסיבות שבגללן הוא לא צלח עד כה בארץ.
צ'ירוקי עם מנוע 2.2
צ'ירוקי דיזל בבריטניה
הצ'ירוקי המדובר, משווק רק בארצות אירופה, הוא בעל מנוע דיזל חסכוני וקטן שמשודך לתיבה ידנית בלבד, מה שעוד יותר מוזיל עלויות החזקה. חברת ג'יפ האמריקאית הפיצה לאחרונה הודעה שעשויה להרגיע את חובבי הרכב שעד כה בחרו לא לרכוש אותו עקב הוצאות הדלק שהוא עלול לגרום להם- מנוע דיזל מחודש שישודך לאותה תיבת תשעה הילוכים אוטומטית שמגיעה עם דגם הבנזין.
ג'יפ אמריקאי, מנוע איטלקי- Multijet מבית פיאט
מנוע הדיזל החדש, הוא אחד מהמנועים מבית היוצר של פיאט, מסדרת Multijet עם תקן יורו 6. הוא יוצע בשתי הספקים, כאשר הנמוך מבניהם, בעל 185 כ"ס שמאיץ ל 100 קמ"ש ב- 9 שניות עם מהירות מרבית של 200 קמ"ש, והגבוה מבניהם, בעל 200 כ"ס, שמזנק ל 100 קמ"ש ב 8.5 שניות, עם מהירות מרבית של 204 קמ"ש. שני המנועים האלה מספקים מומנט של מרבי של 44.9 קג"מ.
יוצע בשתי הספקים: 185 כ"ס ו- 200 כ"ס
חסכון בדלק אך לצערנו בינתיים אין צפי לייבוא
הצ'ירוקי החדש מביא איתו בשורות טובות לשוק רכבי הפנאי בעולם. ביחס לדגמים האחרים של ג'יפ וביחס לדגמים האחרונים של הצ'ירוקי, צריכת הדלק שלו מעלה חיוך רחל על פני חובבי הז'אנר. צריכת הדלק של הבחור האמריקאי החדש על 19.7 ק"מ לליטר בגרסה החזקה יותר ו 21 ק"מ לליטר בגרסה החלשה.
את הצ'ירוקי החטוב הזה אפשר לראות כבר עכשיו במרחבי בריטניה. לצערנו הרב, מחברת מכשירי תנועה, יבואנית ג'יפ לישראל, נמסר כי אין תכנון לייבאו לארץ. אבל יתכן שיש אור בקצה המנהרה, שהרי המותג "ג'יפ" יחסית צומח בישראל, ויש רצון לעוד רכבי פנאי בגרסאות דיזל, אז אולי החלטתם תשתנה לטובתנו.
מנוע מסדרת Multijet מבית פיאט