ב.מ.וו מציגה רכב קונספט חדש שמהווה פלטפורמה להצגת טכנולוגיות חדשות ומתקדמות שיביאו לשיפור ביצועים וככל הנראה תשמש בזמן הקרוב לייצור גרסת מסלולים מוגבלת ייצור של ב.מ.וו M4 GTS שתוצג בשנה הבאה.
M4 GTS החדשה
ב.מ.וו M4 GTS קונספט
הב.מ.וו סדרה 4 החדשה, בגרסת המסלולים, מלאה ברשימה ארוכה של טכנולוגיות ושיפורים שיביאו אותה למקומות הראשונים במרוצי ה
מכוניות. הדגם כולל בין היתר תאורת OLED לפנסים האחוריים, מכסה מנוע עשוי קרבון בשילוב פלסטיק, שלל עזרים לשיפור האווירודינמיות, מפצל זרימה קדמי מתכוונן, דפיוזר מחודש, כנף אחורית עשויה קרבון ועוד. גולת הכותרת ואחד השיפורים הרלוונטיים ביותר בדגם היא טכנולוגיה חדשנית של היצרנית- הזרקת מים שמעלה את ההספק הזמין של הרכב.
רכב מרוצים חוקי לכביש
למרות שהב.מ.וו M4 GTS הוא רכב בעל יכולות מסלול גבוהות ביותר, הדגם חוקי לחלוטין לעלייה לאספלט אורבני. על פי פרנק ואן-מיל, נשיא חטיבת M של ב.מ.וו, ה- M4 היא השילוב האידיאלי בין ספורט מוטורי לצד פרקטיות ביום-יום. ואן-מיל מוסיף כי הקונספט M4 GTS הוא טיזר לדגם עתידי המכוון למסלול.
הזרקת מים להעלאת ההספק
הזרקת מים
מערכת הזרקת המים החדשנית של הדגם, באה על מנת למנוע את התופעה בה הקלק ניצת בעצמו בתוך הבוכנה. מניעה של ההצתה המוקדמת, מאפשר למנוע להגיע ללחץ גדישה מקסימאלי ותזמון מוקדם יותר, וכך מדויק יותר, של הזרקת הדלק. המערכת מזריקה אדי מים המקררים את האוויר בסעפת היניקה של המנוע וכך מורידים את הטמפרטורה ומונעים את ההצתה המוקדמת. בנוסף, לדגם יש מערכת קירור משופרת הכוללת שני מצננים ומצנן ביניים שמוזן על ידיי משאבת מים חשמלית.
3.0 ליטר עם מגדש כפול
נתונים ו"אבזור"
אמנם ב.מ.וו לא שיחררה נתונים מדוייקים של הגורסת האספלט החדשה שייצרה, אך אפשר לומר שהיא מצוידת בתחנת כוח הנפח 3.0 ליטר, עם מגדש כפול. מעבר לכך, המערכת החדשה אמורה לשפר את הספק הרכב בכ-8%, כך שה M4 GTS החדשה אמורה לספק, לכל הפחות, 466 כוחות סוס, לעומת 431 בדגם הרגיל. דגם הקונספט נרופד בצמיגי מישלן ספורט קאפ 2 במידות 265/35 על חישוקי "19 מלפנים ו- 285/30 על חישוקי "20 מאחור. לא נחשפו תמונות פנים של ה GTS קונספט אך אפשר להסיק שהיא תהיה ללא מזגן, ספסל אחורי ובעלת מושבים חובקים כיאה למכונית מרוץ.
רכב מרוצים חוקי לכביש