ליעוץ מקצועי לפני רכישה התקשרו
או השאר פרטים ונחזור אליך מידית!
קראתי ואני מאשר/ת את התקנון
חיפוש רכב חדש

מבחן דרך: סיטרואן קקטוס

סיטרואן קקטוס, ה"צבר" החדש של היצרנית הצרפתייה. רכב חכם, חדשני, נוח ביותר, והכי חשוב- לא שיגרתי בכלל.

אמיר שפר, מנהל תוכן Auto1 |17/08/2015 |18:00 צפיות: 3238
seperator
למרות השם המאוד מפתה של הסיטרואן קקטוס שלנו, לא יצא לי לקטוף איתה סברסים או לעבור איתה על שבילי הכורכר החלקים של אזור ירושלים. הקקטוס החדשה מבית סיטרואן הייתה כל כך לא שגרתית, במיוחד בעיצוב הפנים שלה, שאפילו העמידה בפקקים הייתה חוויה בלתי נשכחת. בשורה התחתונה, אין ראש אחד שלא הסתובב כדי לראות מה זה היצור המוזר הזה שנוסע בכבישי הארץ. נתחיל בקצת נתונים:
סיטרואן קקטוס- לא שיגרתית בכלל
סיטרואן קקטוס- לא שיגרתית בכלל
מידות ויחידת הנעה 
סיטרואן קקטוס קיימת בארץ בגרסה אחת בלבד, בעלת מנוע אטמוספירי בעל שלושה צילנדרים, בנפח 1.2 ליטר. המנוע הקטנטן הזה מפיק 82 כוחות סוס, שעל פי נתוני היצרן, באים במלואם ב 5,750 סל"ד עם מומנט של 12 קג"מ ב 2,750 סל"ד. יחידת ההנעה הזו משודכת לתיבת הילוכים ידנית בת חמישה יחסי העברה, כאשר היא מזנקת מ-0 ל- 100 בכ- 14 שניות, עם הגבלת מהירות אלקטרונית של 167 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת שלו עומדת על אזור ה 15 קילומטר לליטר דלק, בהתחשב שרוב הדרך הייתה עליות- כיוון ירושלים.
אורכה של הקקטוס עומד על 4,157 ס"מ, כאשר רוחבה 1,729 ס"מ וגובהה 1,530 ס"מ.
יועצי הרכב של פורטל אוטו 1 מחכים לך
מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יחזור אליכם
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
קצת על העיצוב –בעצם הרבה..
סיטרואן קקטוס היא לא בדיוק רכב עם אינסוף כוח זמין, שמטיס עצמו מ- 0 ל- 100 תוך פחות מ 10 שניות. למעשה, הוא ההפך הגמור ממה שמילה "עוצמה" אומרת. אבל, כמו שאמרתי בתחילת הכתבה, היה תענוג גדול לעמוד איתו בפקקים ביציאה מבני ברק. מבחוץ, הקקטוס מעוצב בצורה יוצאת דופן, הוא נראה ספורטיבי מאוד, עם סידור פנסים ראשיים מרשים למדיי. את הרכב עוטפים כריות אוויר שבעצם מונעות מהמרכב עצמו להיפגע כשפותחים עליו דלתות בחניות צפופות. אבל (!), יש הרגשה שבסיטרואן שכחו לעצב את הדלת החמישית (הבגאז') של הרכב.
עיצוב מדהים גם מבפנים וגם מבחוץ
עיצוב מדהים גם מבפנים וגם מבחוץ
עיצוב פנים ונוחות נסיעה
חלל הפנים של הקקטוס. גולת הכותרת. ההצדקה לקיומו. בשתי מילים: "מזוודה" ו-"ווינטאג'". עיצוב הפנים של הקקטוס ייחודי לדגם. הדש-בורד, דיפוני הדלתות ותא הכפפות, נראים כמו מזוודה ישנה משנות השלושים. שילוב החומרים, אמנם לא מפואר, אך בהחלט מרשים ונעים מאוד לעין. על לוח המחוונים ישנם שני מסכים, כאשר הראשונה מונח מאחורי גלגל ההגה ולמעשה מראה לנו את כל נתוני הדרך הרלוונטיים: קמ"ש, אופציית בקרת השיוט וכדומה. המסך השני מונח באמצע הדש-בורד, במרכז הקונסולה, בוא קובעים את שאר אפשרויות הנוחות: מזגן, רדיו, BT וכדומה. מושבי הרכב הקדמיים נוחים מאוד ותומכים בכל נקודה בגב. מה שלא יוצר עייפות או כאבים בנסיעות ארוכות. לעומת זאת, המושבים האחוריים גם נוחים מאוד, אך אם הנוסעים שלכם גבוהים יותר מ 1.75 מטר, כדאי שיצעקו "שאט-גאן" ויתפסו את מושב הנוסע הקדמי. בשורה התחתונה, אם אין לכם בעיה שברמזורים כל משתמשי הדרך יביטו עליכם ויתלחששו בניהם, ומצד שני, לא תזנקו ראשונים ברמזור ירוק- הקקטוס בשבילכם.
מוקפת כיסיי אוויר השומרים על מרכב האוטו מתוח
מוקפת כיסיי אוויר השומרים על מרכב האוטו מתוח
אבזור, פיצ'רים ומה שבניהם
תשכחו כל מה שידעתם על אבזור פנימי ברכב ברכב שמחירו יורד מה 100 אלף ₪. מעבר לשני המסכים שדיברנו עליהם מקודם, שרק הגימיק הזה קנה אותנו, יש עוד כמה פיצ'רים מעניינים שהרכב מעניק לנוסעיו. אז נזכיר שוב את כיסיי האוויר שעוטפים את הרכב הנקראות "אייר-באמפ" שתורמות להפחתת עלויות תיקוני הפח, חישוקי סגסוגת בגודל "16ושני מוטות גג אורכיים. עד כאן חדשות החוץ. עכשיו נעבור לפנים. אז ככה, השליטה על מערכת המולטימדיה ועל בקרת השיוט נעשית מגלגל ההגה. סנכרון מלא בין הטלפון לבין המסך 7 אינץ' שדרכו גם שולטים במזגן וברדיו, שקעי USB ו- AUX, גלגל הגה מצופה עור התכוונן לגובה. למרות עיצוב הפנים המהפנט, יש מספר דברים שהייתי עושה אחרת. לדוגמא, מוט ההילוכים לא ממש תואם לאנשים עם כף יד קטנה, או החלונות מאחורה נפתחים פתיחת כנף ולא פתיחה מלאה, מה שיוצר תחושה קצת קלסטרופובית. בנוסף, יש פתח אוורור מזגן  אחד לנוסע שליד הנהג הנמצא בקונסולה המרכזית. משום- מה סיטרואן פסחו על הפתח השני, הנהוג כמעט בכל רכב. 
מעוצב בפנים בסגנון ווינטאג'
מעוצב בפנים בסגנון ווינטאג'
אביזרי בטיחות
לקקטוס שלל מערכות בטיחות, אקטיביות ופאסיביות. בגזרה האקטיבית, הקקטוס נותן מערכת בקרת יציבות, מערכת למניעת נעילת הגלגלים, תגבור הבלימה בשעת חירום ומערכת המחלקת אלקטרונית את הבלימה בין הגלגלים. בגזרה הפאסיבית, 6 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, ניתוק מערכת הזנת הדלק בזמן תאונה והגה מתקשה בהתאם למהירות. 
לסיכום, סיטרואן קקטוס הוא רכב מומלץ לצעירים שלא מחפשים מהירות ודינאמיות ומוכנים לקחת בחשבון כי הרכב יצטרך להתאמץ קצת בדרכים לא מישוריות. כמובן שהעיצוב של הרכב מחפה על כל חסרונותיו, למרות הדלת החמישית ולמרות ידית ההילוכים ולמרות פתח מזגן אחד לנוסע. מחירה של הקקטוס עומד על 89,900 ₪. האם הרכב שווה את המחיר? –בהחלט.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
"השקט שלפני הסערה" – אופנועי ZERO בישראל 2017
האופנוע פועל ומוכן להטיס אותי, אני רוצה להקשיב לציפורים, לתנועה ולשכן שצועק על כלב נובח. לשקט שלפני הסערה. אופנועי הזירו החדשים מגיעים לישראל, וכתבנו כאן כדי להסביר לכם הכל.
קרא את הכתבה

יונדאי מציגה: העתיד כבר כאן
נעים להכיר, יונדאי איוניק, הרכב המשפחתי וההיברידי החדש של יונדאי שאמור להיות הצעד הבא בעולם הרכב, נחת בישראל.
קרא את הכתבה

סיטרואן C3 החדשה
ה- C3 החדשה הוצגה לאחרונה בבית סיטרואן כרכב מוביל בקטגוריה אליה הוא משתייך. בגרסתה החדשה זכתה ה- C3 לעיצוב עדכני, צעיר ומודרני השואב אלמנטים מדגם הקקטוס המוצלח ולכן היינו חייבים לבדוק על מה כל המהומה.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
מלא פרטים וקבל הצעות
טופס מורחב
טופס מקוצר
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
דגם א'
דגם ב'
הצטרפו לפייסבוק שלנו
חיפוש רכב חדש
הרשמו לניוזלטר שלנו
קבלו דיוור בנושא רכבים כתבות חדשות, מבצעים ומבחני דרך בחינם
הרשמה לניוזלטר    הרשמה לניוזלטר    הרשמה לניוזלטר
מתלבטים? צריכים עזרה?
ליעוץ מקצועי לפני רכישה התקשרו
03-3727760
או השאירו פרטים ונחזור אליכם
 
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
 
כתבות נוספות על סיטרואן C4 קקטוס
לובינסקי פותחת את 2016 ברגל ימין
לובינסקי פותחת את 2016 ברגל ימין
קבוצת לובינסקי סוגרת את 2015 עם גידול של 45% בהיקף המכירות, מה שמציב אותה כקבוצה הצומחת ביותר בענף. הצפי לשנת 2016- גידול נוסף שיושג על ידיי הרחבת ארסנל הדגמים של הקבוצה. יש למה לצפות...
המשך קריאה
מבחן דרך: סיטרואן קקטוס
מבחן דרך: סיטרואן קקטוס
סיטרואן קקטוס, ה"צבר" החדש של היצרנית הצרפתייה. רכב חכם, חדשני, נוח ביותר, והכי חשוב- לא שיגרתי בכלל.
המשך קריאה
מדינת פנאי – כל הפרטים על רכבי הפנאי
מדינת פנאי – כל הפרטים על רכבי הפנאי
רכבי הפנאי שוטפים את כבישי ישראל ולאט לאט הופכים לאטרקטיביים במיוחד עבור משפחות ישראליות. איך הפכה קטגורית הפנאי לקטגורית הרכב החמה ביותר בישראל
המשך קריאה
הגדרות נגישות