זה לא חדש שיש מעין קרב ענקיים בין היפנים לבין המריקאים, בשאלה איזו מכונית מפיקה יותר כוח, בצד האסייתי- מכוניות עם מנועים סטנדרטיים מוגדשים ובצד האמריקאי- נפחים עצומים, כשרובם באים בצורת וי, שזוללים המון דלק, בלשון המעטה.
לקסוס RC-F, מנוע 2.0 ל' טורבו 241 כ"ס
קצת על המנוע
לקסוס כבר הציגה בעבר הממש לא רחוק כמה דגמים שמצוידים במנועי 2.0 ליטר מוגדשים, כמו ה
לקסוס NX או ה
לקסוס IS200t. כעת החליטו בלקסוס לעשות את ההסבה גם למכונית הקופה של היצרן-
לקסוס RC. ה RC החדשה מצויידת במנוע זהה לזה שקיים ב IS200t, מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר עם הספק מרבי של 241 כ"ס, שבאים במלואם ב 5,800 סל"ד, ומייצרים לרכב מומנט מירבי של 35.7 קג"מ בין 1,650- 4,400 סל"ד. כמובן שההנעה של ה RC אחורית ומתוקצבים על ידי תיבת ההילוכים עדכנית בת 8 יחסי העברה, הנקראת SPDS מבית לקסוס, שבמקור פותחה עבור הלקסוס RC-F.
ועוד קצת על הביצועים
הלקסוס RC מסוגלת להגיע ממצב עמידה ל 100 קמ"ש בכ- 7.5 שניות, עם מהירות מירבית של 230 קמ"ש. לדגם עם המנוע הזהה, ה IS200t, נתון של מהירות מירבית זהה ל RC, עם זאת מאיץ טוב יותר מה RC בכחצי שניה. כמו כן, לקסוס RC200t מביאה צריכה דלק העומדת על 13.8 ק"מ לליטר, לעומת אחותה הזהה שמגישה נתון אופטימי יותר של 14.3 ק"מ לליטר.
גם אנחנו נהנה ממנה
לקסוס RC200t תשווק בשוק האירופאי לקראת סוף השנה, או בתחילת שנה הבאה ובאותה תקופה גם אנחנו נזכה לה. לקסוס RC תוצע באירופה בשתי גרסאות, הראשונה RC200t, שעליה דיברנו עד כה, והשנייה RC300h המקביל ללקסוס IS300h, עם הספק של 223 כ"ס.
את דגמי ה RC שיגיעו אלינו אפשר לרכוש עם חבילת F, שמוסיפה לכל היופי של לקסוס גם חישוקי "19 בעיצוב מיוחד, מושבי ספורט, דיפרנציאל מוגבל החלקה, ואופציה למתלים אדפטיביים. כמו כן, בורר מצבי נהיגה שכולל מצב נוסף הנקרא Sport S+ המקשה את הבולמים בעת סיבובים חדים ומהירים.