הפעילות הערה של שוק השכרות הרכב והליסינג אינה חוסכת אמצעים כדי לעורר לקוחות לזרום מחברת ליסינג אחת לשנייה, תוך נקיטת מהלכים אסטרטגיים כמו למשל תזמון של מבצעים. באופן כללי, בין כה וכה לקוחות של חברות ליסינג רוכשים מכוניות פחות מ – 15% (באופן ממוצע) ממה שהמחירון יציע להם בשוק הפרטי. היות וישנה נזילות בשטחי המבצעים בין החברות, נוצרה "ועדת זליכה" אשר מפרטת השפעות של חברות ליסינג באופן כלכלי על עולם הרכב בישראל. בין השאר ישנו פירוט בדו"ח לגבי דעותיהם של מנהלי חברות הליסינג בנושא.
מה חושבים ראשי חברות הליסינג?
נטען בדו"ח, כי תודות לחסמי יציאה וכניסה נמוכים בענף, לקוחות נעים מחברת ביטוח אחת לשנייה ותורמים לתחרות הערה. ישנו עניין נוסף ממנו נהנים ממילא לקוחות הליסינג: הרכבים עולים ליבואן ממילא זול יותר ממחירי רכבים מקבילים לחנויות הרכב, והלקוחות מרוויחים מכך תודות לעניין שהם לא מממנים את ההנחות שהם מקבלים מחברת הביטוח משום שמקור ההנחות הוא במחיר נמוך ממילא.
ישנה תחרות גם בין היבואנים
בין יבואני הרכב ישנה תחרות על המחירים של רכבי הליסינג, ולא רק בין חברות הליסינג עצמן שסוחרות ברכבים אלו מול הלקוחות, ולכן מחירי הרכבים לא צפויים להתייקר, אלא להיפך. כך יבואנים יודעים בדיוק מה כמות הרכבים שייבאו על פי ביקוש מדויק של חברות ליסינג, וחוסכים לעצמם אפילו עלויות שיווק ופרסום. על כל אלו הלקוח כבר לא ישלים מכיסו.
ריכוזיות בתוך ענף הליסינג
ניתן לטעון שלמרות התחרות, ישנה ריכוזיות בנתחי שוק הליסינג. הריכוזיות משתקפת גם מהנתונים לגבי מכוניות משפחתיות. מצד שני, חברות ליסינג מעניקות בחודשים האחרונים יותר ויותר הנחות בתחום ליסינג משפחתיות, ובכך יכולה לנגוס באותה הריכוזיות.