חובבי רכב מכל העולם מחכים בקוצר רוח, כבר למעלה מעשר שנים, לחשיפת הג'יפון של
אלפא רומאו. סתם למען הפרופורציות, תהליך "ההפקה" של הרכב הזה, הוא אולי התהליך הארוך ביותר שידע עולם הרכב אי פעם. כמעט 15 שנים חיכינו ששלב הקונספט והשרטוט יהפוך להלכה למעשה. סופסוף הבשורה הגיעה- במהלך שנת 2016 יושק הג'יפון החדש של אלפא רומאו, ויתחרה על ליבו של הקהל מול
ב.מ.וו X3 ומול
אודי Q5.
אלפא קאמל- כך התחיל להתבשל הרעיון
סוף לשמועות
טוב, הודעה רשמית מאלפא רומאו עדיין לא קיבלנו, אבל יושב ראש קונצרן קרייזלר-פיאט, טפטף השבוע לעיתונות כי כל ההכנות לקראת הייצור של האלפא רומאו מוכנות והג'יפון של החברה ייחשף בתחילת שנת 2016. אלפא רומאו מעולם לא יצרה רכבי פנאי. למעשה, כמות הדגמים של רכבי הפנאי שייצר הקונצרן כולו נספר, פחות או יותר, על יד אחת. אולי מהסיבה שארץ המגף ידועה ביכולות הספורטיביות שלה, בעולם הרכב ולא רוצה להיכנס לנעליים שלא מתאימות לה. אחרי הכול איטליה- ארץ העיצוב והאפנה (בלי שטח, בוץ או בולדרים).
סוף עידן האספלט?
למרות שבשנים האחרונות צומח תחום רכבי הפנאי ומקבל את מקומם של הרכבים המשפחתיים, בקונצרן האיטלקי לא טרחו להתחשב בעובדה הזו ולייצר רכב שמהלך המתלה שלו מסוגל לקצת יותר מירידת מדרכה. למעשה ארץ המהירויות ייצרה פעם ג'יפ, שאפילו היה לא פראייר בכלל והציג ביצועי עבירות מרשימים מאוד, שמעט הקדים את זמנו- הלמבורגיני LM002. ב 2003, אלפא הציגה בז'נבה את ה"קאמל"- קונספט של רכב פנאי המבוסס על ה-156 סטיישן עם הנעה כפולה. הרכב זכה לתגובות חיוביות וגרם לאופטימיות מצד אוהבי המותג, אבל משום-מה, הוא נשאר רק כקונספט.
לאחר המתנה של 13 שנים, איך תראה האלפא 949?
צופן 949
אלפא רומאו הבטיחה כי היא תרחיב את ספקטרום הדגמים שלה, ובאמת חשפה לפני כחודש וקצת את האלפא רומאו ג'ולייטה עם ההנעה אחורית. יכול להיות שנגמר עידן הציפייה ומתחיל עידן הריאליזם, ובאמת אלפא מרחיבה את היצע הרכבים מעבר לאלפא רומאו מיטו ואלפא ג'ולייטה. בינתיים לא נמסרו הרבה פרטים אודות השחקן החדש והחתיך מבית אלפא, אנחנו רק יודעים שהמספר שימתג אותו הוא 949 ורוב הסיכויים שיתבסס על האלפא ג'ולייה החדשה. אלפא רומאו 949 (נשמע טוב!) יתחרה ככל הנראה מול הבוסיות בקטגוריה- ב.מ.וו X3 ואודי Q5.