אותה אפ עם הבדל קטן- מנוע טורבו
אז על מה אנחנו מדברים?
פולקסוואגן אפ, ברמת העיקרון, הוא רכב עם מנוע אטמוספירי בנפח אלף סמק, בעל שלושה צילינדרים, שמספק 75 כ"ס ומוצע בארץ בגרסה ידנית או בגרסה עם תיבת הילוכים רובוטית הנקראת ASG. וכאן נכנס הטוויסט בעלילה. השוק הברזילאי זכה לאותה פולקסוואגן אפ, אותו מנוע בנפח ליטר אחד ואותם 3 צילינדרים. אבל, למנוע הוסף מגדשון טורבו והפך אותו לאפ עם מנוע Tsi שאנו מכירים בדגמים הגדולים יותר של פולקסוואגן. השינוי המרענן הזה שהאפ עבר, גורם לו להספק מרשים מאוד, במיוחד ביחס לגודל ולמשקל, של 101 כוחות סוס. האפ הזו תגיע תוך 9.3 שניות ממצב עמידה ל- 100 קמ"ש עם מהירות מרבית של 184 קמ"ש.
אופציה ב'
מה שלא סיפרנו לכם, הוא שהאפ יכולה להיות מוזנת בשני סוגים של דלק. בנזין או אתנול. הנתונים שדיברנו עליהם מקודם, משויכים לבנזין. כשמתדלקים את האפ הקטנה באתנול, מקבלים נתונים מרשימים אף יותר. כוחות הסוס שלו קופצים ל 105 כוחות סוס, הזינוק שלו מ-0 ל 100 משתפר ועומד על 9.1 שניות והמהירות המירבית יורדת לאזור ה 183 קמ"ש.
שינויים מרשימים
האפ עם המנוע Tsi, משודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים ויוצע רק בגרסת הארבע דלתות שלו, אבל עם מגוון רחב של רמות גימור שונות. השינויים הקטנים שהזכרנו מקודם, מדברים על הארכה מילימטרית של קדמת הרכב, מתלים קשים יותר, מערכת היגוי ספורטיבית ומערכת בלמים משודרגת, כאשר כל אלה אמורים לתת תחושה של רכב מרוץ קטנטן. אבל רק בהרגשה.