ליעוץ מקצועי לפני רכישה התקשרו
או השאר פרטים ונחזור אליך מידית!
קראתי ואני מאשר/ת את התקנון
חיפוש רכב חדש

השווי שימוש לרכב היברידי- משתנה

ביום שלישי האחרון (14.7) אישרה הכנסת תקנות חדשות המתייחסות לרכבים חשמליים והיברידים. מטרתן- עדכון החישוב לסוגי רכבים אלה לנוכח טכנולוגיה היברידית חדשה ויוקר שווי הרכבים החשמליים.תוקפן, עד סוף חודש דצמבר 2017.

אמיר שפר, מנהל תוכן Auto1 |16/07/2015 |15:59 צפיות: 2003
seperator
אז מה זה בכלל שווי שימוש? 
שווי שימוש נמדד רק לרכבים צמודים, מה שנקרא בעגה הישראלית- ליסינג. מדובר על סכום שנזקף להכנסתו של עובד שקיבל רכב ממקום עבודתו. זה בעצם תרגום של השימוש ברכב של אותו עובד, למונחים כספיים. משנת 2010 מחושב שווי השימוש ברכב צמוד, אלה שנרשמו בינואר 2010, כאחוז מסוים ממחירון הרכב בהיותו חדש. שיעור שווי השימוש החודשי עומד על 2.48%.
בשורות טובות בשווי שימוש לרכבים היברידים
בשורות טובות בשווי שימוש לרכבים היברידים
כאמור, שווי שימוש ברכב מבוסס על מחירו של הרכב. מה שגורם לאלה שנוסעים על רכבים היברידים או חשמליים, היקרים מהממוצע, צריכים לספוג את ההבדל בשווי שימוש. כדי לרתום חברות להשתמש ברכבים היברידים, רשויות המס הורידו ב560 שקלים את השווי שימוש. אבל, התקנות החדשות מורידות את "סכום ההנחה" ל 500 שקלים בלבד- הפחתה של כ 10 אחוזים, או הלכה למעשה, 720 ש"ח בשנה.
יועצי הרכב של פורטל אוטו 1 מחכים לך
מלאו את הפרטים ואחד מנציגנו יחזור אליכם
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
בשורות משמחות
בעלי הרכב הצמוד ההיברידי הנטען-רשת, או מה שנקרא בשפה המקצועית PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), שעד היום נהנו מאותה הפחתה של 560 שקלים, יהנו יותר מהפחתה גדולה יותר העומדת על 1,000 ש"ח. חוץ מזה, רכבים חשמליים שלא זכו עד כה להנחה בשווי שימוש, יהנו כעט מאותה הפחתה של 1,000 שקלים.
נכון להיום, הרכבים היחידים בארץ הנטענים בשיטת ה PHEV  הם טויוטה פריוס ומיצובישי אאוטלאנדר. לצערנו, מספר היחידות של אותם דגמים, כולל הניסאן ליף- רכב כל-חשמלי, שנמכרו בארץ, הוא קטן מאוד. פחות ממאה יחידות נמכרו השנה. אל מולם, מספר הדגמים ההיברידים שנמכרו עומד על אלפים.
נראה כי התקנות החדשות יגרמו לגידול בהשתוקקות לרכבים שמזהמים פחות וירוקים יותר כמו אלה. שיפור בתנאים, יגרום ליותר ביקוש. יותר ביקוש, יגרום ליותר ייבוא. יותר יבוא, יגרום ליותר ירוק. נשמע טוב. אבל, יש כאן סיכון מסוים. ככל שההתרחבות של שוק ההיברידיות ימשיך לגדול, כך הסיכוי  שמהלך זה יגרום להתמוטטות עצמית גדול יותר. אני אסביר- ככל שיהיו יותר היברידיות בשוק הליסינג, הדבר יוביל להפסדים כספיים מצד המדינה.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
"השקט שלפני הסערה" – אופנועי ZERO בישראל 2017
האופנוע פועל ומוכן להטיס אותי, אני רוצה להקשיב לציפורים, לתנועה ולשכן שצועק על כלב נובח. לשקט שלפני הסערה. אופנועי הזירו החדשים מגיעים לישראל, וכתבנו כאן כדי להסביר לכם הכל.
קרא את הכתבה

יונדאי מציגה: העתיד כבר כאן
נעים להכיר, יונדאי איוניק, הרכב המשפחתי וההיברידי החדש של יונדאי שאמור להיות הצעד הבא בעולם הרכב, נחת בישראל.
קרא את הכתבה

סיטרואן C3 החדשה
ה- C3 החדשה הוצגה לאחרונה בבית סיטרואן כרכב מוביל בקטגוריה אליה הוא משתייך. בגרסתה החדשה זכתה ה- C3 לעיצוב עדכני, צעיר ומודרני השואב אלמנטים מדגם הקקטוס המוצלח ולכן היינו חייבים לבדוק על מה כל המהומה.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
מלא פרטים וקבל הצעות
טופס מורחב
טופס מקוצר
קראתי ואני מאשר/ת את תקנון האתר
הרשמו לניוזלטר שלנו
קבלו דיוור בנושא רכבים כתבות חדשות, מבצעים ומבחני דרך בחינם
הרשמה לניוזלטר    הרשמה לניוזלטר    הרשמה לניוזלטר
מתלבטים? צריכים עזרה?
ליעוץ מקצועי לפני רכישה התקשרו
03-3727760
או השאירו פרטים ונחזור אליכם
קראתי ואני מאשר/ת תקנון האתר
הצטרפו לפייסבוק שלנו
הגדרות נגישות