לפעמים אתם לא מוצאים גרסה חדשה והולמת מספיק לדגם ישן של רכב מיוחד, למשל כמו הסמוראי שלא מייצרים אותו יותר, או רכבים אחרים שהיו פעם אחת ולתמיד סיפור הצלחה. אתם עדיין רוצים לשמר את הגחלת ומנסים לאתר רכבים משומשים למכירה. האיתור מתחיל עוד הרבה לפני שיוצרים קשר עם בעל המודעה. חשוב להכיר התנהגויות של סוכני רכבים וטריקים ידועים, ולדעת גם כיצד להימנע מהם. אחד התרגילים החשובים ביותר שרצוי לתרגל זה תרגול של נשימות ארוכות לפני שמסתערים על רכב שנראה כמו "מציאה" אבל האיכות האמיתית שלו מתבררת לאחר נסיעה וחצי לאחר העברת הבעלות.
יד שנייה מליסינג
להשתדל שהמידע יהיה שקוף ובהיר
זו לא קלישאה לראות רכב לפני הכול לאור יום. אפשר לראות הרבה דברים תוך כך: מתחילים משריטות ומבעיות קוסמטיקה חיצונית, ממשיכים בקוריוזיות שונות של חלקים וחלפים פנימיים, וזה יכול להמשיך לכיוון של מציאת תיקוני צבע – כמו פס מתקלף ליד החלון ושאריות של סימני חיתוך על הפאנלים של החלון – זאת עלולה להיות ערובה לאיכות ירודה של צבע – אשר במהלך הזמן יקלוט שריטות – גם את הקטנות ביותר.
דברים שאפשר לוודא עם מסמכים ותיעוד
הרישיון יכול לגלות כל כך הרבה פרטים על הרכב. לפני הכול חשוב לאמת כי אכן מדובר ברישיון של הרכב המדובר – על פי מספר השלדה. לאחר מכן – יש לראות כי תעודת הזהות של המוכר מתאימה למה שכתוב ברישיון. במידה והרכב תחת הפקדת סוחר או מליסינג, זה יהיה מצוין ברישיון (או שם הבעלים של חברת הליסינג). אפשר לברר דרך התאריכים אם הרכב נמכר יחסית מהר לאחר שהחליף יד. בנוסף, רצוי לברר את הקילומטראז' השנתי ואם הוא תואם לזה שברכב.
מה שאפשר לדלות מנסיעת מבחן
מי שלוקח את הרכב לנסיעת מבחן עלול שלא לשים לב לפרטים הקטנים בתוך מספר הדקות הבודדות שבהן עושים סיבוב עם הרכב. תגובה של גלגלים והחלקה בתנאי כביש שונים, רעשים מציריית הרכב (נסיעה ללא רדיו עם חלונות סגורים וכן נסיעה עם חלונות פתוחים), ברקסים, מראות מתכווננות, מעצור ידני, מעברי הילוכים וטיימינג, נסיעה ישרה של הרכב ללא החזקתו ועוד.