ארגון הבטיחות האירופאי, יורו N קאפ ערך את סבב מבחני הריסוק הראשון שלו לשנת 2015 ובסוף השבוע האחרון פרסם את תוצאותיו. הארגון חידש מעט את מבחני הריסוק וכלל גם את מבחן הריסוק החזיתי המדמה התנגשות חזיתית ברכב. הרכבים שנבדקו עתידים להיכנס לשיווק באירופה בשנה הנוכחית ומרבית הדגמים עתידים להגיע גם לישראל. בין הרכבים שנבחנו היו
סוזוקי גרנד ויטארה החדש,
מאזדה 2 החדשה,
אודי TT, רנו אספאס החדשה, פיאט 500X, רנו טראפיק החדש ועוד.

גרנד ויטרה החדשה עם ציון מקסימלי במבחן הריסוק
המצטיינות של סבב המבחנים הנוכחי
שני הרכבים שזכו לציון המקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות היו סוזוקי גרנד ויטארה החדש שזכה לציונים הגבוהים ביותר מבין כל המכוניות שנבדקו. הגרנד ויטרה החדש צפוי להגיע לישראל בחודשים הקרובים ומבחני הריסוק המוצלחים שלו בוודאי יצליחו להעניק לו יתרון על פני המתחרים. רנו אפסאס - המיניוואן המתחדש של החברה הצרפתית הצליח אף הוא להשיג את הציון המקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות. האספאס אינו צפוי להגיע לישראל בקרוב.
הצלחה גם לפיאט ולמאזדה
מכונית הפנאי הראשונה של פיאט נכנסה אך היא למבחני הריסוק וזכתה ב 4 כוכבי בטיחות. ה 500X עמדה בצורה טובה במבחן אך לא הצליחה להצטיין והציגה תוצאות סבירות בהגנה על הנוסעים ברכב ועל הולכי הרגל. גם מאזדה 2 החדשה שתיכנס בתקופה הקרובה לשיווק בישראל השיגה 4 כוכבי בטיחות בלבד וסביר להניח שתוצאה זו אינה מה שציפו לקבל אנשי מאזדה.
המסחריות מאכזבות ובגדול
קטגוריית המכוניות הבעייתית ביותר מבחינת בטיחות זו קטגוריית המסחריות. המסחריות התאומות אשר יוצאות מאותו פס הייצור עם מכלולים זהים – אופל ויוארו ורנו טראפיק זכו בציון המינימאלי של 3 כוכבי בטיחות והציגו ציונים די עלובים בהגנה על הנוסעים ברכב. שתי המחריות ייכנסו בקרוב לשיווק בישראל.