חברת ליסינג מאפשרת לא רק השכרה של רכבים מיד ראשונה, אלא גם מוכרת את הרכבים אשר יצאו משירות הליסינג לאחר תום החוזה מול הלקוח. מדובר בציי רכבים בדרך כלל, אשר חברת הליסינג רוכשת ישירות מהיצרן או מהיבואן – רכבים חדשים לגמרי מהמפעל מהדגמים הפחות מפוארים (ישנם דגמים מיוחדים שמיוצרים במיוחד לטובת חברות ליסינג והשכרה), הם עולים פחות לחברת הליסינג – ולאחר מכן עולים פחות במידה ניכרת ממחיר מחירון של דגם מקביל בן אותו שנתון ומיד פרטית (בין 5%-15% פחות).

בעלים של רכב חדש
למטבע שני צדדים – איך להסתכל על שניהם גם יחד?
רכב מליסינג הוא רכב שמור בדרך כלל. אלו כבר אינם רכבים מהשכרה, אשר היו להם משתמשים רבים ללא אבחנה – אלא רכב שבדרך כלל היה בשימושו של נהג יחיד. מעבר לכך הרכב קיבל טיפולי מוסך מטעם חברת הליסינג או תחת ידו של הנהג הקודם, ורגע לפני שהועבר לרשות הרוכש החדש, נבדק במוסך ותוקן על פי הצורך, וזאת ללא תשלום נוסף מכיסו של רוכש הרכב. מצד שני, רב הנסתר על הגלוי ויש לפקוח את העין כדי שלא להפוך לקורבן מכירות של סוכנים מפולפלים.
מה לברר לפני שרוכשים את הרכב מליסינג?
החברה שמוכרת את הרכב יודעת מה היה שימושו של הרכב לפני כן. חשוב לברר האם היה שייך לחברת השכרה או ליסינג אחרת והועבר לטיפול חברת הליסינג הנוכחית? (בכל מקרה, הרכב אמור להיות בהפקדת סוחר אפילו שהועבר בין הסוחרים כדי למכור אותו). רצוי לפנות לכיוון רכב שלא החליף ידיים אלא היה בידיו של נהג יחיד. דבר נוסף – מה הדגם של הרכב. בכל זאת, ישנם דגמים פרטיים ש"משתרבבים" למגרשי ההשכרה – וזה מצביע על אבזור יוקרתי יותר ברכב.
בדיקה של הרכב ומיגון
ישנם כמה פרטים ברכב שיכולים להוזיל אפילו את מחיר הביטוח לרכב, כמו למשל המיגון של הרכב וכמה שהוא ישמור על הנוסעים או על הולכי הרגל, למשל – הימצאותן של כריות אויר. חשוב לוודא כי בבדיקת הרכב רגע לפני שקונים אותו (אין לסמוך על בדיקה שעשתה חברת הליסינג בלבד במוסך!) מספר השלדה ברישיון הרכב תואם לזה שבבדיקה, והוא מעלה את ההיסטוריה של הטיפולים ברכב על פי זה.