קיה סול החדשה הגיעה לישראל לפני כחצי שנה על מנת להמשיך להתחרות בקטגוריית הפנאי העמוסה בישראל. בעוד שהדור הראשון היה חביב ומעוצב אך גם כלל מספר מגרעות של איכות נהיגה, הדור הנוכחי של הסול יזכה לציון גבוה בכמעט כל אספקט. העיצוב החיצוני מרשים ואיכותי, תא הנוסעים מרווח מאוד, תחושת הנהיגה איכותית מאוד, תנוחת הישיבה הגבוהה טובה מאוד והאבזור ברמה גבוהה. האם זו מכונית הפנאי הטובה בישראל?
עיצוב חיצוני מרשים לסול החדשה
עיצוב חיצוני מרשים
נתחיל בעיצוב החיצוני, אנשי קיה המשיכו את קו העיצוב של הדור הראשון של הדגם ולדעתנו הוא מוצלח מאוד. המראה הכללי של רכב ג'יפ מרשים הצליח גם בדור הנוכחי של הסול, חזית הרכב הגדולה מצליחה להרשים גם במבט השני והשלישי על הרכב. החלונות המעוצבים, מערכת הפנסים החדשה והמרשימה ושלל האלמנטים השונים של הדגם שמים את הסול במיקום גבוה כמכונית פנאי מעוצבת במיוחד. קיה סול שקיבלנו במבחן הגיע עם קיט עיצובי מיוחד הכולל גם חישוקים מעוצבים וגדולים, פגושים מעוצבים וחזקים יותר וגם ספויילר אחורי.
תא נוסעים נוח ומעוצב
פנים הרכב ממשיך את קו העיצוב המיוחד של הדגם וכולל מרחב פנימי נוח ומרשים. איכות החומרים הגבוהה מורגשת בכל תא הנוסעים. ניתן לראות בבירור שמעצבי קיה הקפידו על אלמנטים רבים בתא הנוסעים והתוצאה מצוינת. אחרי נהיגה של כמה מאות קילומטרים בסול החדשה התגבר הרצון להישאר ברכב ולנסוע עוד ועוד. מושבי הסול נוחים בצורה יוצאת דופן ונותנים תמיכה מעולה לגוף, תוסיפו לזה תנוחת ישיבה גבוהה ומערך אבזור מפנק ותקבלו את הנוסחה הטובה ביותר ללהיט מכירות – לא סתם רואים הרבה מאוד נהגי מוניות שעברו לקיה סול.
מכונית פנאי קומפקטית שימושית במיוחד
נהיגה שקטה נוחה
הנהיגה בסול נוחה מאוד, ההגה רך מאוד לנהיגה עירונית אך עם זאת גם מתקשר בצורה טובה ואיכותית בנסיעה בינעירונית. מערכת המתלים איכותית מאוד ומצליחה לשכך את מפגעי הכביש השונים ואת פסי ההאטה העירוניים ניתן לעבור בקלות גדולה. קיה סול מאפשרת נסיעה שקטה מאוד וגם במהירויות גבוהות תא הנוסעים שקט למדי.
מנוע 1.6 ליטר איכותי
קיה סול משווק בישראל עם מנוע 1.6 ליטר המייצר 132 כוחות סוס, תיבת ההילוכים של הדגם אוטומטית בעלת 6 הילוכים. המכלול הכללי של קיה סול עובד בצורה נוחה מאוד ואיכותית אך אינו משאיר חותם של נהיגה קיצונית, ספורטיבית או חווייתית בצורה יוצאת דופן. תחילת הנסיעה מרגישה מעט כבדה וגם תאוצות הביניים מעט מאכזבות למי שמחפש מהירות וכוח. צריכת הדלק במבחן זה עמדה על כמעט 12 ליטרים לק"מ אך ראוי להזכיר שרוב הנסיעה הייתה בכביש בינעירוני והנהיגה לא הייתה חסכונית במיוחד.
מכונית עם נשמה!
מושלמת למשפחות
קיה סול מושלמת עבוד משפחות, המרחב הפנימי הגדול בחלק האחורי של הדגם יאפשר לשים שני כסאות ילדים ועוד ילד במרכז. רצפת הרכב השטוחה מגבירה את הנוחות ברכב והגג הפנורמי (בגרסאות EX) יגביר את ההתרגשות של הילדים. תא המטען נוח מאוד לטעינה ומאפשר שטח טעינה גדול יחסית עם כמעט 400 ליטרים שיאפשר להכניס את עגלת התינוק ללא כל בעיה.
לסיכום
קיה סול הפתיעה מאוד, אנחנו ציפינו למכונית פנאי קומפקטית סבירה מאוד שלא תשאיר בנו חותם מיוחד ביחס למתחרות בקטגוריה. גילינו מכונית פנאי עירונית שמביטה לכל המתחרות בקטגוריה בלבן של העיניים. הנוחות של הרכב בנהיגה היא מהטובות שחווינו בזמן האחרון. בשורה התחתונה, עם תג מחיר (מעודכן ל 2015) של 122,900 שקלים לגרסה הבסיסית ו – 132,900 שקלים לגרסה הבכירה יותר זו יכולה להיות עסקה משלמת למדי.
קיה סול EX - מפרט טכני