לפני מספר חודשים
אופל ישראל השיקה מכונית מיקרו ואן חדשה בישראל. אופל מריבה קרוס ואן החדשה, נכון שהמונח חדש הוא יחסי מכיוון שהמריבה אינה מכונית חדשה לחלוטין באופל אך היא מכונית חדשה בישראל. עם מידות נוחות מאוד ביחס לקטגוריית המיקרוואנים בישראל, מנוע טורבו , מרחב פנימי ענק, תכנון תא נוסעים חכם אפשר היה לדמיין שהמחיר יהיה גבוה. אבל אופל בחרו בתמחור נוח מאוד של 111,900 שקלים בלבד. אחרי כל זה אמרנו במערכת פורטל אוטו1 שאנחנו חייבים לבדוק את הרכב הזה.
אופל מריבה - עיצוב חיצוני שלא יפיל אותך
עיצוב חיצוני לא מושך
אופל מריבה חיכתה לי מחוץ לאולם התצוגה. במבט ראשון, ושני, ושלישי ורביעי, מלפנים, מאחור ושוב מלפנים היא לא הרשימה אותי. עיצוב חיצוני מוזר מדי, האם זו אופל קורסה שניפחו אותה באוויר או שמא זו אופל זאפירה שקצת שיחקו עם המידות שלה והפכו אותה למיקרו ואן עם חמישה מקומות. העובדה שהדלתות הפוכות (הדלתות האחוריות נפתחות הפוך ממכונית רגילה) לא מוסיפה לעיצוב של הדגם.
הנוחות והמרחב הפנימי דווקא כן יפיל
אופל מריבה - מלכת האופי!
ברגע שנכנסים לאופל מריבה, הכול נשכח! תנוחת הישיבה הגבוהה, המרחב האינסופי ממושב הנהג, החלונות הגדולים פשוט משכיחים את כל העיצוב החיצוני המוזר וגורמים לך להתאהב בה בגלל הפנימיות או אם תרצו בגלל האופי.
מרחב פנימי גדול ונוח
אם אתם אנשי משפחה ואתם מחפשים רכב חדש, אופל מריבה עשויה להתאים לכם במיוחד. המושב האחורי מחולק למעשה לשלושה מושבים נפרדים אשר ניתנים להזזה באופן עצמאי. דבר זה יגדיל את השימושיות של המרחב הפנימי ובמיוחד עם אתם צריכים להנדס שלושה ילדים עם כיסאות בטיחות או בוסטרים מאחור. הדלתות האחוריות שנפתחות הפוך יעזרו לילדים שלכם להיכנס בצורה נוחה מאוד לרכב וגם יעזרו לכם לחגור את הילדים במושב הבטיחות.
תא מטען נוח
האופי המשפחתי של המריבה ממשיך גם בתא המטען. על הנייר, לא גדול, רק 400 ליטרים, ביחס למשפחתיות בשוק זה יהיה תא המטען הקטן ביותר. אך המפתח הגדול ועוד תא פנימי ברצפת תא המטען רק יגבירו את השימושיות של הדגם. עם תצטרכו עוד מקום טעינה מאחור תוכלו לקפל את המושבים האחוריים ולהגדיל משמעותית את תא המטען עד לגודל של 1496 ליטרים.
המריבה נוחה לנהיגה
הנסיעה על אופל מריבה מעט מתעתעת, תחילת הנסיעה מרגישה כבדה מעט, אך ברגע שסוחטים עוד את דוושת הגז הטורבו נכנס לפעולה ומרגישים זאת היטב. המריבה אינה תאיץ בצורה חזקה במיוחד אך תעניק יכולות מעולות בשיוט של 100-120 קמ"ש. חובבי האדרנלין, המהירות והתאוצות החזקות לא ימצאו הנאה גדולה במיוחד באופל מריבה. המריבה משווקת בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח של 1.4 ליטר עם נתוני הספק של 120 כוחות סוס, תיבת ההילוכים האוטומטית נוחה ועובדת בצורה טובה ואיכותית. צריכת הדלק של הדגם סבירה בהחלט, במבחן הדרך נמדדו כ-12 ק"מ של נסיעה על כל ליטר. ראוי לציין שרוב הנסיעה בסוף השבוע הייתה בינעירונית.
בידוד רעשים מצוין בתא הנוסעים
אנשי אופל השקיעו רבות בתא הנוסעים של אופל מריבה לא רק מבחינת תכנון המושבים והמרחב הפנימי אלא גם בתחום בידוד הרעשים. המריבה זו מכונית שקטה למדי, בכביש מהיר בידוד הרעשים עובד בצורה טובה מאוד וגם במהירויות גבוהות רעשי הכביש אינם מפריעים לתחושת הנינוחות בתא הנוסעים. אם זאת, בזמן מאמץ של המנוע ישנו רעש מעט חזק הנכנס אל הרכב.
אבזור מספק מאוד למריבה
אופל מריבה מצוידת במערך אבזור נוח למדי אך בהחלט לא חדיש וטכנולוגי בצורה יוצאת דופן. בולטת בחסרונה מערכת מולטימדיה גדולה ומקומה קיים צג קטן יחסית מעט מעל הקונסולה הראשית. ניתן למצוא במריבה מערכת בקרת שיוט, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, כפתורי שליטה על מערכת השמע, כניסת שמע, בלם יד חשמלי המופעל בכפתור, 4 חלונות חשמל, 6 כריות אוויר ועוד.
מבט נוסף על אופל מריבה
שורה תחתונה
בשורה התחתונה, אופל מריבה זו מכונית מיקרו ואן מצוינת, אשר מעניקה את המיטב למשפחה שלך: מרחב פנימי גדול ונוח, מנוע יעיל עם לא מעט כוח, תחושת נהיגה איכותית ואבזור בהחלט מספק. במחיר של 111,900 שקלים, אופל מריבה זו אלטרנטיבה טובה ואיכותית מאוד למשפחתיות האחרות הקיימות בשוק.
המפרט הטכני של אופל מריבה: