כמו משבר ההייטק שהתנהל בישראל ובעולם לפני עשור וקצת, כך צופים גם לשוק המכוניות המשומשות: המחירים הולכים לרדת בסוכנויות הרכבים וכך הכף מוטה לחובת הורדת המחירים גם בשוק רכבים המשומשים. העניין נובע מכך שמייצרים כמויות גדולות של רכבים חדשים למכירה. כמות גדולה כזו של רכבים במחירים נמוכים יחסית משום שגם היצע המכוניות המשומשות שיש להן שוק טוב הוא גדול. כשאלו מתחרות באלו, סוחרי המכוניות מציעים הטבות והנחות נוספות וכך המחירים צונחים פלאים.
שוק הרכבים המשומשים - פתוח לעסקים
היום מותר להחזיק שני רכבים
היום גם בעבודה בעלי עסקים רבים מציעים לעובדים שלהם הטבות ואפשרות לחכור רכב או לרכוש אותו באמצעות ליסינג פרטי בצורה נוחה ובתשלומים. כך או כך, המצב שנוצר מקל על האפשרות להחזיק בבית שני רכבים – אחד לכל בן זוג או אחד להורים ו אחד לילדים.
השוק הצרכני של היום
כיום נוצרים תנאי אשראי נוחים – ישנם מקורות מימון של חברת הליסינג, יש את הבנק שמאפשר לקחת הלוואה לצורך רכישת רכב ויש מקורות מימון חיצוניים שמציעים אשראי ללא ערבונות גדולים מדי. הבחירה היא בידו של הלקוח כשכל המפתחות בידיו. עוד סיבה שהכדור משחק לידי הצרכן הישראלי, שרוכש רכב פשוט כי אפשר.
לא צריך לגייס סכום בסיסי גדול מדי לרכישה
היום אפשר לרכוש רכב באשראי, הלוואות מימון לרכבים וגן באמצעות חברת הליסינג בעצמה. הסכום הבסיסי לרכישה מתחיל מערבון התחלתי שמשתווה לעשרות אחוזים בודדים מגובה מחיר הרכב, וכל היתרה – בתשלומים שמשולמים מדי חודש. היום אין צורך למכור את המכונית הקודמת ולהמתין לסכום כסף גדול שישתחרר – אפשר לפתוח חסכון קטן בלבד כדי להיות הבעלים של רכב נוסף.