שוק המכוניות המשומשות הגודש את המדינה מאפשר לרכוש רכבים רבים ובזול באופן יחסי לשנים קודמות. לא רק זאת, אלא שגם ניתן למצוא אפשריות מימון שבאות לקראת הלקוח – אם בתשלומים, אם בשירות מיוחד שניתן ללקוח מהחברה ממנה רכש את הרכב ועוד. מי שלא מתפשר על פחות מרכב חדש יודע כיום כי עומדות בפניו אופציות נוספות: ליסינג מימוני לרכב או רכישת רכב מעודפי הליסינג. ה"סידור" הזה של רכב חדש מול תנאי תשלום נוחים גורם ללקוח שרוצה הנחה והקלה בתשלום "להתפרץ לדלת פתוחה", ולקבל את כל היתרונות שבעניין.
מתי קונים רכב חדש?
השפעות על שוק הרכבים
ישנם גורמים שונים שמשפיעים על שוק הרכב בארץ ובעולם. ישנם מיסויים שונים כמו למשל המיסוי הירוק, ישנן הוצאות ייבוא רכבים לארץ, ישנו שווי השימוש ברכב עבור שכירים, וישנן הנחות שונות שמושפעות ממחירים של מתחרים, עודפים במלאי ועוד. כל אלו גוררים החלטות מושכלות כדי להבין מהי התקופה הטובה ביותר כדי לרכוש רכבים חדשים.
המיסוי הירוק לרכבים
כשרכב מגיע לארץ, כמו כל משלוח, משולמים עליו מיסים. בין השאר המיסוי הירוק פועל כבר זמן רב, כאשר רכבים "ירוקים" למשל כמו רכבים היברידיים או אלו שלא פולטים גזים המזהמים את הסביבה בכמות גדולה זכו להקלות במס. אם בתחילה שיטה זו היא לא פעלה כרצוי משום שהיבואנים טמנו את הפרשי המחירים עמוק בכיסם, הרי שכיום ישנו מאמץ להעלות שוב את התקנות הללו.
יבוא מקביל
היבוא המקביל הוא יבוא לרכבים חדשים שמיובאים מחו"ל על ידי גורמים מקבילים ליבואני הרכב, כלומר על ידי גורמים שמייבאים מכוניות מוזלות. אותם גורמים לא רק מעניקים מחיר זול יותר באופן טבעי ללקוחות, אלא גם מספקים רמה אחידה של שירות כפי שהיבואן הרשמי מספק, ובכך מאפשרים להוזיל את מחירי הרכבים.