החל מיום ראשון האחרון (3.8), יירשמו כל תאונות הקשות שעברו הרכב בישראל, רכב שעבר תאונה קשה יירשם לו ברישיון הרכב שעבר נזק בטיחותי. תקנה זו של רישום הנזקים הבטיחותיים תביא את שוק היד שנייה בישראל למצב בו צרכני הרכב יקבלו את מלוא האינפורמציה לגבי הרכבים שאותם הם מעוניינים לרכוש. התקנה של רישום התאונות ברישיון הרכב הגיעה אף היא כחלק מהרפורמות של משרד התחבורה בראשותו של השר ישראל כץ.
תאונות קשות יירשמו ברישיון
תאונות יירשמו ברישיון הרכב?
המונח נזק בטיחותי יבוא להסביר מצב שבו הרכב עבר תאונה קשה הכוללת פגיעה, הסטה, סדר, שבר באחד מעמודי המרכב או באחת מקורות השלדה ברכב. ירידות הערך של רכבים עם פגיעות כאלה בדרך כלל עומדות על עשרות אחוזים מערך הרכב וכעת לרוכשים יהיה את מירב האינפורמציה לגבי הרכב שאותם הם מעוניינים לרכוש. זוהי תקנה שמטיבה לכלל הצרכנים בישראל.
למה צריך לרשום את התאונות?
שוק היד שנייה בענף הרכב זהו שוק בעייתי לאור העובדה שישנה אי סימטריות לגבי המידע של הרכב. כאשר אנחנו מגיעים לרכוש רכב יד שנייה לנו כצרכנים יש מידע חסר על איכותי הרכב ועל ההיסטוריה שלו. בעוד שעד כה המוכר סיפר לנו על ההיסטוריה של הרכב אז מעתה נוכל לראות בעיניים שהרכב לא עבר פגיעה משמעותית שמורידה את הערך של הרכב.
בשורה טובה ומשמעותית לשוק היד שנייה בישראל
מי אחראי על רישום התאונות ברישיון הרכב?
רישום הנזק הבטיחותי בכלי הרכב בישראל יכללו מעתה כאב ראש בירוקרטי לא קטן למוסכים ולמרכזי השירות השונים. המכוניות שיעברו תאונות דרכים קשות עם נזק המחייב רישום ברישיון הרכב יעברו מהמוסכים השונים המטופלים בישראל ופרטיהם יועברו למשרד התחבורה והרישוי.