כל רכב באשר הוא – מפרטי, דרך דו גלגלי ומסחרי ועד בכלל, הוא רכב שצפויה לו ירידת ערך למן הרגע הראשון שהגלגל נוסע על הכביש. מכאן ואילך, המצב בדרך כלל לא משתפר. בדרך כלל, מי שכבר ניצל את האחריות של היצרן לאחר 3 השנים הראשונות לחיי הרכב מוכר אותו לטובת חדש, או שבמקרים האחרים, הרכב כבר עבר גלגולים רבים מדי ולכן הוא מוצע במחיר שהוא יחסית "אטרקטיבי", ואפילו כמה אלפים בודדים. ברכב משומש, אפילו יותר מרכב חדש, ישנם מקדמים רבים שעלולים לעלות ביוקר או במפח נפש.
עשרת הדברות לרוכשים רכב משומש
מה לבדוק וממה להמנע?
אוקיי, אתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים ומצאתם, ואולי אפילו מצאתם תחליף לא פחות טוב, אולם הרכב שמציגים לכם זה לא בדיוק הרכב של מי שעומד מולכם. במצב הזה אין משמעות לקרבה משפחתית כמו "בעלי", "גיסתי", "אימי", "היה שייך לסבא – רבא שלי" וכן הלאה. יש לבדוק כי מי שרשום ברישיון הוא מי שעומד מולכם. בודקים רכב מחברת ליסינג? ברישיון יהיה רשום השם של בעלי חברת הליסינג. רצוי לבדוק אם מספר השלדה ברישיון תואם לזה שברכב.
דייט ראשון – לאור יום!
כמו שלא הייתם רוצים לגלות פרטים חבויים שהלילה טמן בחובו אצל דייט "עיוור", כך גם ברכב. מגלים הרבה יותר לאור יום, גם את הצד הפחות פוטוגני; רכב שרוסס בספריי למיניהם – על ה"דשבורד", הגלגלים מבריקים, יש ריחות שונים שמעלימים ריחות אחרים וכן הלאה. לאחר זמן מה, התרסיסים הללו מתפוגגים ועלולים לגלות צמיגים יבשים, פח מתפורר וכן הלאה.
מה זה "תו סוחר"?
מי שסוחר ברכבים אינו נחשב ל"יד" ברכב, אולם עדיין ברישיון יירשם תו סוחר, משום שיש לו הרשאה לסחור בו. במשרד הרישוי ניתן לבדוק לגבי הרכב כמה בעלים קודמים היו לו, האם זה היה בחזקת חברת ליסינג או חברות השכרה, שאין שעבוד וכן הלאה.