שנת 2014 בשוק ה
רכב המקומי שלנו מציגה נתוני מסירות גבוהים במיוחד ובדרך לשבירת שיאי מכירות של יבואנים רבים עם קצב מסירות שחוצה את 200 אלף הרכבים בשנה שלמה. עם נתוני המסירות המרשימים במפיץ איגוד יבואני הרכב עושה הרושם שהישראלים ממש צובאים על אולמות התצוגה של יבואני הרכב. מכוניות חדשות מורידות את ממוצע גילאי המכוניות בשוק, אך בבדיקה שנערכה בשוק ניתן לראות שגיל הממוצע של מכונית בישראל עומד על 8 שנים.
רכבי יד שנייה בישראל
גיל ממוצע של 8 שנים לרכבים בישראל
לא פחות משליש מהמכוניות החדשות בישראל הן בנות 8 שנים לפחות, מכוניות אלה הנחשבות כבר וותיקות על הכביש ואותם ניתן למצוא בלוחות הרכבים המשומשים השונים בישראל. מכוניות אלו עם ותק על הכביש עדיין ממשיכות להימכר בשוק היד שנייה ובכל שוק הרכב ממשיך את גלגוליו השונים כאשר אנשים פרטיים מוכרים את רכבם הישן ומתקדמים לרכב חדש יותר מהיבואן או מחברת הליסינג.
מאזדה מובילה את הרכבים המשומשים
המכונית המשומשות מגיל 8 ומעלה הפופולריות ביותר הן מאזדה אשר ששלטה בשוק לפני 8 שנים ולה היו רכבים מוצלחים במיוחד בישראל באותה התקופה. הדגם הפופולרי ביותר של
מאזדה בשוק המשומשות הוא מאזדה לאנטיס וגם מאזדה 3 היא מוצלחת מאוד בשוק היד שנייה.
שלל מכוניות במגרשי המכירות של חברות הליסינג
באירופה המצב דומה
בשנים האחרונות שוק ה
יד שנייה בישראל התרחב בצורה משמעותית מאוד כאשר חברות הליסינג החלו למכור את הרכבים המשומשים שלהם לציבור הרחב. כיום, יש לחברות הליסינג מגרשי מכוניות גדולים מאוד הכוללים את כלל המכוניות שהיו בעבר בשירות ליסינג אצל אנשים פרטיים או כרכבים של חברות מהשוק הישראלי. במדינות שונות באירופה יש מצב דומה לזה שבישראל עם נתונים דומים של גילאי המכוניות וישנן מדינות בהן גיל הרכבים הוא גבוה הרבה יותר ועומד על 14-15 שנים.