רכבי הפנאי בישראל זוכים להצלחה רבה ומתבססים כקטגוריית הרכב החמה ביותר של השנים האחרונות. בתוך קטגוריה זו ישנה גם את תת הקטגוריה של רכבי הפנאי העירוניים אשר זוכים להצלחה מסחררת בישראל. בימים של אחרי ההצלחה הגדולה של ניסאן ג'וק הגיעו לישראל רכבי פנאי עירוניים מוצלחים מאוד, שניים מהדגמים הללו הם דומים במיוחד,
שברולט טראקס המשווק מזה מספר חודשים בישראל ו
אופל מוקה שרק כעת עושה את צעדיו הראשונים בישראל.
שברולט טראקס המוצלח
שברולט טראקס, פנאי חזק
הטראקס נחת בישראל בקיץ 2013 ושיווקו החל מעט אחר כך, מהרגע הראשון שהגיע הדגם היה ברור שיש כאן מכונית פנאי עירונית חדשה ומעניינת מאד שיכולה לשים מאחור את הדגמים האחרים המשווקים בישראל. העיצוב החיצוני של שברולט טראקס הוא גדול ואגרסיבי יותר מרכבי הפנאי האחרים המשווקים בישראל. חזית הרכב היא גדולה וכך גם מערכת הפנסים ושאר האלמנטים השונים.
יכולות מרשימות לשברולט טראקס
מנוע 1.4 ליטר טורבו לטראקס
הטראקס שווקה בתחילת הדרך בישראל עם מנוע 1.8 ליטר המייצר 140 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומטית, ביחס למתחרות בקטגוריה זהו המנוע בעל הנפח הגדול ביותר שיש ולכן בחודשים האחרונים הכניסו אנשי UMI בישראל את מנוע הטורבו בנזין החדש בנפח של 1.4 ליטר המאפשר לטראקס להגיע לאותו הספק עם מנוע קטן יותר וצריכת דלק משופרת.
אופל מוקה, אותו הדבר אבל שונה
אז במבט ראשון אופל מוקה ושברולט טראקס הן די זהות, המידות אותו הדבר והצורה הכללית דומה מאוד, במבט מדוקדק יותר ניתן לראות שאופל מוקה מעט יותר מעוצבת ומעודנת ותר מהטראקס שלה יש חזות חזקה ואגרסיבית יותר. גם תא הנוסעים של אופל מוקה הוא מפנק יותר ולו יש יותר רשימת אבזור עשירה יותר ומרשימה הרבה יותר .
המוקה המוצלח
מנוע זהה למוקה ולטראקס
מבחינת המנוע, המוקה משווקת עם מנוע בנפח של 1.4 ליטר טורבו בנזין המחלץ 140 כוחות סוס. הביצועים של המוקה דומים לאלה שמעמיד הטראקס כך שלא על ביצועי הרכב תיפול ההחלטה של הישראלים האם לרכוש את המוקה או את הטראקס.
כמה זה עולה לנו?
מבחינת המחיר, שברולט טראקס עם מנוע 1.4 ליטר טורבו מתומחרת ב 142,900 שקלים ואילו אופל מוקה מתומחרת ב 144,900 שקלים. חשוב לזכור שהגרסה הבסיסית ביותר של שברולט טראקס היא זולה בהרבה ומתומחרת ב 129,900 שקלים.