קונצרן
פיאט האיטלקי מצוי בבעיה כבר מספר שנים עם נתוני מכירות נמוכים ובעיות של תזרימי מזומנים אשר פוגעים במותגי החברה. בימים האחרונים פרסה פיאט את התוכנית האסטרטגית שלה לשנים הקרובות, בין היתר הוחלט על ידי קונצרן הרכב האיטלקי שמותג היוקרה לנצ'יה אינו ימשיך להיות משווק מסביב לעולם ואת דגמי החברה ניתן יהיה לרכוש אך ורק באיטליה. האם זהו הסוף של המותג בעולם?

לנציה דלתא המרשימה
סגירת מותג לנצ'יה בקרוב
אי אפשר להגיד שזוהי הפתעה גדולה ש
לנצ'יה תפסיק את שיווק דגמיה השונים בעולם. בשנים האחרונות החברה משווקת שני דגמים בלבד עם סמל החברה ועוד מספר דגמים שזוכים להיות משווקים עם סמל קרייזלר. הפסקת הפעילות של המותג מחוץ לאיטליה בוודאי תביא לסגירת המותג בשנים הקרובות. עוד הוחלט השבוע על ידי הנהלת החברה שלנצ'יה תשווק באיטליה אך ורק את דגם האפסילון היוקרתי והקומפקטי.
כמות מסירות נמוכה מאוד בשנים האחרונות
בשוק הרכב הישראלי לנצ'יה אינה ממש מורגשת וכמות המסירות השנתיות של הדגם הן שוליות במיוחד. מתחילת השנה הנוכחית נמסרו בישראל 9 יחידות של דגמי החברה ובאופן מפתיע זו אפילו ירידה לעומת כמות המסירות של ינואר-אפריל 2013 כאשר אז נמסרו 11 יחידות של דגמי לנצ'יה. כמויות המסירות של לנצ'יה בישראל לא תמיד היו נמוכים, בשנים 2011 ו-2012 נמסרו בישראל 141 ו 155 יחידות בהתאמה.
הדגמים המשווקים בישראל
למי שעדיין מעוניין לרכוש לנצ'יה חדשה אז הדגמים המשווקים כיום בישראל הם
לנצ'יה דלתא המשפחתית הקומפקטית אשר משווקת עם מנוע 1.8 ליטר עם 200 כוחות סוס. בישראל משווקת גם לנ'ציה אפסילון שזו מכונית סופר מיני קופמטית ומעוצבת המשווקת עם מנוע 0.9 ליטר עם 85 כוחות סוס בגרסה הבסיסית.