הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה מבצעת מדי שנה מחקר מפורט על ענף הרכב בישראל ובו היא מסכמת את כלל המשתנים של ענף הרכב הישראלי. השבוע פרסמה הלשכה את סיכום שנת 2013 שלה לענף הרכב וזה מראה תמונה מעניינת מאוד על שוק הרכב המקומי שלנו. המספרים הכוללים של שוק הרכב הישראלי עומדים על 2,851,000 כלי רכב הנמצאים על כבישי ישראל כאשר בשנת 2013 בלבד נוספו לשוק 89 אלף כלי רכב.
מה הגיל הממוצע של המכוניות בישראל
גילאי המכוניות בישראל
הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה מחשבת בין היתר גם את גילאי הרכבים, על פי הסיכום של הלשכה, הגיל הממוצע של מכוניות בישראל עומד על 6.9 שנים. החלוקה בענף הרכב על פי גילאי המכוניות מראה תמונה לפיה 40 אחוזים מכלל שוק שייך למכוניות חדשות עד 4 שנים, 31 אחוזים מכלל השוק הן מכוניות בנות 5-9 אחוזים ו 29 האחוזים הנותרים מתייחסים למכוניות בנות 10 שנים ומעלה.
הישראלים מעדיפים יפניות
הישראלים אוהבים יפניות
על פי החלוקה של יצרני הרכב ניתן לראות שיותר משליש מכלל שוק המכוניות בישראל מיוצרות ביפן. מכוניות מדרום קוריאה מהוות 12.9 אחוזים מכלל שוק המכוניות בישראל, וספרד מהווה 7.7 אחוזים מכלל הייצור של שוק הרכב הישראלי. חשוב לציין כי ישנם דגמי מכוניות אשר היצרנית שייכת למדינה מסויימת אך הייצור מתבצע במדינה אחרת, כך למשל פורד אינה מייצרת את המכוניות שלה בארצות הברית אלא במדינות שונות מסביב לעולם כמו מקסיקו, טורקיה, סלובקיה ועוד.
אחוז נמוך למנועי הדיזל בישראל
כמה מכוניות בידיים פרטיות?
פילוח הבעלות על מכוניות פרטיות בישראל מראה נתונים לפיהם 85 אחוזים מכלל המכוניות בשוק הן בבעלות פרטית. 9 אחוזים מכלל המכוניות הפרטיות בשקו הן בבעלות חברות הליסינג ו- 6 אחוזים נוספים בבעלות חברות ההשכרה. בשנת 2013 54 אחוזים מכלל המכוניות הפרטיות אשר עלו על הכבישים הן בבעלות פרטית והיתר בבעלות חברות הליסינג, ההשכרה ובבעלות חברות עסקיות אחרות הנמצאות בשוק.
מספר מועט של רכבי דיזל בישראל
לפני כשנה הכניס משרד התחבורה את תקנות המס הירוק החדשות אשר היטיבו עם מכוניות המיני הקטנות והחסכוניות אך ייקרו בצורה משמעותית את המכוניות המונעות בדיזל בישראל. הפגיעה בדגמי הדיזל באה לידי ביטוי גם במספרי הסיכום של הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה בהם ניתן לראות שרק 3.4 אחוזים רכבים בישראל המשווקים עם מנועי דיזל.