זה כבר למעלה מעשור, ששירותי הליסינג מציעים תוכניות מימון אטרקטיביות להשכרת רכבים ואפילו לרכישתם. הצורך ההולך וגובר של אנשים בנוחות ובהקניית סמל סטאטוס הוא עניין שחברות הליסינג מכילות את המענה כמעט לכל דורש, כשהתוכניות מותאמות כלפי השוכרים או הרוכשים. בד בבד עם התפתחות התחום, נוסף אל הגרעין שפעלו בארץ כוח אדם איכותי, נפתחו עוד סניפים מתחרים שהבטיחו תוכניות מימון איכותיות ושוות לכל לב. הליסינג התפתח בד בבד ביחד עם התפתחות החברות הקטנות כגדולות וכיום ישנן תוכניות לעסקים ולמחזיקי ציי רכבים מול אנשים פרטיים.
לשפוך כסף על ליסינג
מה תועלתו של ליסינג תפעולי?
הליסינג התפעולי פונה אל מחזיקי ציי רכבים כמו למשל בחברות ובארגונים גדולים, משום שאלו יכולים להעניק הטבות לעובדים בדמות של שכירת רכב, כשהעובדים נהנים לא רק מהרכב, מהשירותים שנלווים לו (ביטוח רכב, תפעול מלא של הנציגים) אלא גם מהטבות מס בדרך כלל שקשורות בהחזקת הרכב. בנוסף, מאגר דגמי הרכבים של החברה גדל ומציע רכבים חדישים מהניילון, לעומת הרכש שבזמנו החברה הייתה רוכשת לעצמה ולא מחליפה אלא לאחר תקופה ארוכה מאוד.
תוספת תשלום בליסינג תפעולי
הליסינג התפעולי כולל חבילת בסיס להשכרת רכב ובנוסף, את כל השירותים והטיפולים שהם גולת הכותרת: אם צריך לקחת את הרכב למוסך לטיפולים, לתיקונים, לשטיפה ואפילו למבחן טסט ולהוצאת רישוי חדש – נציג של החברה ידאג לזה וגם ישיב את הרכב בחזרה לבעלים עם סיום השירות. התוספת החדשה לתשלום כוללת העלאה במס הכנסה לדמי השימוש החודשיים, וזה מתבטא בתשלום של עוד כמה מאות שקלים לחודש עבר השימוש ברכב.
האם משתלם בסופו של דבר להחזיק רכב ליסינג תפעולי?
הפינוק הזה של להגיע ברכב מליסינג מדי בוקר לעבודה ואולי אפילו לנהל פגישות באמצעותו, הוא פינוק לא קטן ולא מובן מאליו. ישנן חברות שמשלמות את הדלק על חשבון החברה, אולם זוהי חרב פיפיות, כשנהג משתמש ברכב ונוהג קילומטרים רבים מעבר למסוכם בחוזה, כשלבסוף נאלץ להשלים את המחיר. כך, השיקולים הופכים לאחרים לגמרי, ועובד שגר למשל בתוך העיר יתכן ויחליט להשתמש דווקא בכלי תחבורה רכים ולא במכונית.