הרכבים שעולים היום על הכביש הם רכבים חדשים יחסית, והשאלה שעומדת להישאל היא – לאיפה נעלמו המכוניות הישנות ואיך מחליפות אותן פתאום מכוניות חדשות בעידן של צמצום כלכלי? בשנת 2011 החלה תוכנית לגריטת רכבים ישנים, זהו אינטרס של המדינה להסיר מעל הכביש רכבים ישנים שגורמים לזיהום אויר, להפחית נזקי תאונות הדרכים, להקטין את נפח מגרשי הגרוטאות לרכבים לצדי הכבישים ולמחזר חומרי גלם. עד מהרה את חסרונם של אלו תופסים רכבי יד שניה שהם חדשים יחסית על הכביש. איך עושים זאת בתוכנית שמאפשרת חסכון ואמון ברכב?
מבחר עצום של רכבי ליסינג מיד שנייה
שאלות רבות עומדות לפני רכישת רכב
השוק של רכבי יד שניה מוצף הצעות מדי יום. לא קשה לעקוב אחר מודעות באינטרנט ובלוחות השונים. עם הדפדוף בין המכוניות, עולות המון שאלות שמציפות אתכם, כמו למשל איך יודעים שמי שעומד מאחורי המודעה הוא לא סוכן רכבים אלא בעל הרכב המקורי, מה לבדוק כשנפגשים ואיך אפשר לסמוך על זה שהרכב כמעט עונה על הקריטריונים של "יד שניה מרופא"?
לקבל תשובות על השאלות רק מהבעלים
ישנם סיכונים רבים ברכישת רכב מיד שניה מגורם פרטי. ראשית, רצוי לבדוק שאתם אכן מדברים עם בעל הרכב (השוואת ת.ז לרישיון הרכב). כשמגיעים – חשוב להגיע לאור יום ועם אדם נוסף, אם רוכשים רכב שרואים ברשיון שעבר לא מזמן לבעלותו של אותו אדם – לשאול מדוע זה כך. כשתגיעו לספר טיפולים לא בטוח שתמצאו שם את כל הטיפולים אבל זה לפחות אינדיקציה. לעומת זאת – אפשר לפנות למגרש ליסינג ולשמוע לגבי הצעות של רכבים חדשים יחסית.
למה לפנות דווקא לליסינג?
ראשית, חשוב מאוד לוודא שמדובר בחברה שהיא מורשית. אותה חברה אינה משמשת יד מחזיקה ברכב בדרך כלל אלא הרכב ברשותה בהפקדת סוחר. הרכב נמכר לאחר שהיה משומש (בדרך כלל אצל נהג יחיד) באמצעות ליסינג תפעולי או מימוני וכעת כבר אינו באחריות היצרן.