באופן טבעי ישנם רכבים סחירים יותר והציבור מודע לכך,ישנה דרישה גבוהה בשוק היד שנייה לאותם רכבים שמציגים אמינות וסחירות גבוהה . לפעמים ישנו הבדל עצום בין שנות הייצור באותו הדגם , לדוגמא: אותו הדגם משנת יצור 2001 ידוע כרכב בעייתי ולעומת זאת הדגמים של שנת 2002 ומעלה ידועים כאמינים במיוחד. מעבר לאמינות, מה שקובע היא הדרישה לאותו הרכב בשוק. אותם רכבים עם דרישה גבוהה שומרים על ערכם טוב יותר מרכבים שהדרישה אליהם היא נמוכה. במילים פשוטות – ביקוש ועצה כמו בכל ביזנס אחר.
קטגוריות של רכבים עם דרישה גבוהה יותר
הביקוש ל
רכבי מיניוואן או רכבי מיני חסכוניים (משומשים) הוא גבוה מאוד וערכם נשמר לאורך השנים. רכבי מיני כמו
סוזוקי סוויפט, טויוטה יאריס, קיה פיקנטו וסוזוקי אלטו נמכרו בקלות ושמרו על ערכם בשוק הרכבים המשומשים.שוק הרכב הישראלי מושפע בקלות מכתבות לא מדוייקות או סטיגמות, התופעה היא סוג של תופעת עדר וישנם רכבים שפשוט שולטים בשוק המשומשות וישנם רכבים שכנראה ימצאו את עצמם בעסקת טרייד אין לא כל כך משתלמת לבסוף.
רכבי המיני, קטגוריית רכבים שקל למכור ליד שנייה ולשמור על ערכה
הרכבים הכי מבוקשים
ישנם מספר רכבים אשר מובילים בכמויות החיפוש באתרי היד השנייה באינטרנט. במקום הראשון עומדות המשפחתיות ובראשם
מאזדה 3 . לאחר מכן במקום השני עומדת טויוטה קורולה והונדה סיוויק. כשקונים רכב לתקופה קצרה יחסית ללא התחייבות של היבואן או חברת הליסינג לרכישה של הרכב, מומלץ לעשות שיעורי בית ולראות אילו רכבים יהיה לכם קל יותר למכור במחיר הוגן ללא הפסד מעבר לממוצע.
רכבים מאבדים מערכם בכל שנה
כל רכב מאבד מערכו בכל שנה שעוברת וכמובן שגם בהתאם למצבו המכני. הממוצע הוא סביב ה-10,000 ש"ח לשנה – איבוד ערך ברכבים סטנדרטיים . הרכבים שמאבדים הכי הרבה מערכם בכל שנה הם כמובן רכבי היוקרה היקרים.