מחיר המחירון הוא מחיר "יבש" שלא לוקח בחשבון המון משתנים שיכולים להשפיע על מחיר הרכב שלכם ועל האטרקטיביות שלו בשוק. ישנם הפרמטרים הבסיסיים כמו גיל הרכב, קילומטראז', מצב מכני ועוד... ישנם עוד המון פרטים שיכולים להשפיע על מחיר הרכב . לפעמים ישנם דגמים מסויימים עם שם רע או שחברות ה
ליסינג מוכרות את אותו הדגם במבצע ובעל רכב פרטי יתקשה מאוד למכור את רכבו במחיר הוגן.
ירידת ערך מסחרית
בעבר, לאחר תאונה השמאי היה מחשב את ירידת הערך בשל הפגיעה ברכב. הפגיעות היו משתנות בין פגיעות פח קלות לבין פגיעות כבדות יותר שכוללות לפעמים גם פגיעה בשלדת הרכב. היום החישוב השתנה ובעל הרכב תובע גם "ירידת ערך מסחרית". ההסבר פשוט מאוד, במקרה שעשיתם תאונה עם פגיעת שלדה, ישנה ירידת ערך של כ-12% מערכו של הרכב. רוכשי רכב יבדקו באופן מאוד חשדני
רכב שעבר תאונה עם פגיעת שלדה ואולי אף לא ירכשו את הרכב רק בגלל הפגיעה.
טיפים לחישוב שווי הרכב
מי היה הבעלים הקודם של הרכב?
אם הבעלים הקודם של הרכב היה פולני , מרוקאי או ערבי זה לא כל כך משנה. אפילו אם אחרי השם שלו רשום ד"ר והרכב הוא יד ראשונה. אם הרכב היה בבעלות חברת השכרה , צפוי המחיר לרדת בכ-10%. אם הרכב היה בשירות גופי המדינה כמו צה"ל, מוניות, קיבוץ או המשטרה, המחיר צונח בכ-35%. לפעמים רכב במצב מכני מצויין שעבר הזנחה בפנים הרכב גם כן זוכה להורד המשמעותית במחיר.
טרייד אין משתלם
בכל מקרה הטרייד אין משתלם מבחינת המחיר שתקבלו על הרכב שלכם. בטרייד אין לא תבזבזו זמן סביב ריצה עם קונים פוטנציאלים כדי להרות להם את הרכב או לגשת לבדיקה מכנית. בטרייד אין תקבלו פחות או יותר את אותו המחיר שתקבלו בשוק הפרטי ולעיתים אף יותר. אם אתם מוכרים רכב שהשוק מוצף באותו הדגם, מומלץ לגשת לטרייד אין בחברת ליסינג כי יהיה לכם קשה מאוד למכור אותו באופן פרטי.