יבואני ורוכשי
הרכבים ההיברידים נהנים מהטבת המס אשר מוזילה את מחיר הקנייה של הרכבים בשיעור של 10% בערך. ההטבה הייתה אמורה להסתיים השנה וברגע האחרון חתם יאיר לפיד על צו המורה להאריך את אותה ההטבה לשנה נוספת. מס הקנייה היה אמור לעלות ל-45% , עליית מחיר לא קטנה.
הונדה CR-Z היברידי ידני 1.5L
יותר ויותר כלי רכב היברידים בשוק
עקב עליית מחירי הדלק וההטבה במיסוי, הביקוש לרכבים היברידיים גדל לאט לאט. בתחילת שיווקם בארץ, עלה חשש שמדובר במנגנון לא אמין ושאין מי שיודע לטפל ברכבים האלה בארץ. עכשיו לאחר כמה שנים הצרכן הישראלי פחות חושש ומבין את מגוון היתרונות האדיר שמציגים רכבים היברידים. צריכת הדלק שלהם בד"כ נמוכה משמעותית מרכבים אחרים .
מדיניות המיסוי
כמות המסירות של הרכבים ההיברידים עולה באופן הדרגתי משנה לשנה. לא מדובר בכמות היסטרית אבל אכן בכמות מכובדת. בשנה האחרונה נמסרו מעל 6300 יחידות של כלי רכב היברידיים והכמות צפויה לעלות בתנאי שהטבות המיסוי ימשיכו ואולי אף ישתפרו. המדינה יכולה להשפיע באופן די מיידי אם הטבות מיסוי על רכבים ירוקים ותצוב נכון של תוכנית הגריטה הממשלתית.
ב.מ.וו X5 היברידי
רכבי המחר
היום אנחנו ממש עדים להסטוריה . הרכבים בכבישי ישראל חסכוניים יותר, ירוקים יותר ובטוחים יותר. המרוץ הכי בולט כרגע בעולם הרכב הוא סביב
רכבים ירוקים המציעים צריכה נמוכה מאוד של דלק או רכבים המונעים ע"י תחליפים לא מזהמים של הנוזל היקר והמוכר. סביר להניח שבעתיד הקרוב נוכל כבר לראות ערים עם רכבי מימן ורכבים חשמליים בלבד.