סביר להניח שאותם נהגים המתלבטים לגבי מעבר ל
דו גלגלי הם חלק מפקק התנועה האדיר שפוקד אותנו בשעות העומס. נקדים ונאמר שבשיקול הכלכלי לגבי השאלה, יש צורך לשכלל את כמות הקילומטרים ועלויות התפעול יחד עם יתרונות וחסרונות שבדו גלגלי לעומת רכב. לאחרונה נחתו אצלנו בארץ מגוון של רכבי סופר מיני עם נתוני צריכת דלק מאוד נמוכים ועלות רכישה נוחה ושפויה יחסית. עלייתם לארץ של אותם רכבים פגעה בכמות המסירות בשוק הדו גלגלי בארץ.
אז מה יודע עדיף? להתנייד עם קטנוע?
חסרונות בדו גלגלי
אם החלטתם לעבור לדו גלגלי , נצא מנקודת הנחה שאתם צריכים להוציא רשיון ולרכוש קצת נסיון. מומלץ לגשת לקורס קצר כדי לקבל מושג בכללי רכיבה בסיסיים . מדובר בעלויות לא מבוטלות של כמה אלפי שקלים ובהשקעה של לא מעט זמן. לאחר מכן תרכשו קטנוע במחירים שעומדים על טווח של בין 14,500-80,000 ש"ח. עלות הביטוח של הדו גלגלי היא יקרה באופן שפוגע בכדאיות הכלכלית . על הסכנה ועל חוסר הנוחות בגלל מזג האויר לא נרחיב..
יתרונות בדו גלגלי
אותם פקקים שאתם כל כך שונאים פשוט יעלמו. אתם תחסכו המון זמן כל בוקר ומנסיון אומר שמדובר בהמון זמן גם בנסיעה וגם בחנייה, אפשר ממש להגיע למצב בו אתם חוסכים בין שעה לשלוש שעות ביום. עלויות הדלק פשוט מגוכחות יחסית לרכב, קטנוע ממוצע צורך בין 20-40 ק"מ לליטר(!). אף פעם לא תדרשו לשלם על חנייה וברמזור תמיד תהיו ראשונים. תוכלו לקפוץ לגיחה קצרה אצל חבר שגר בת"א מבלי לחפש חנייה במשך חצי שעה או יותר .
או עם רכב?
עסק כלכלי לכל דבר
בשורה התחתונה תמיד יהיה מרכיב של זיקה מסויימת לכלי דו גלגלי. זה מגניב, זה מרגש והסכנה נראית כמו משהו מתוק עד שתחליקו בפעם הראשונה. החישוב מה כלכלי יותר נתקל בהמון מכשולים שנוגעים בעניין המסוכנות של הכלי והצורך ללגום לא מעט קילומטרים כדי להרוויח מהחסכון של הדלק. בנוסף, לא נשכח ש
קטנוע בהמון מצבים מאוד מוגבל ואין לנו אפשרות לקחת איתנו יותר מנוסע נוסף אחד.