לא מספיק שמסלול ההכשרה אותו עוברים הנהגים החדשים לא באמת מכשיר אותם כיצד להתמודד עם מגוון אדיר של מצבי קיצון אותם יפגשו בהמשך נסיונם כנהגים. לא מספיק ש
נהגים חדשים לומדים כיצד לעבור את הטסט ולא באמת כיצד יש לנהוג ותרבות נהיגה מה היא. כאשר אותם נהגים מסיימים את תקופת הליווי ונוהגים ברשות עצמם עם חברים ברכב , הם נתונים ללחץ חברתי אדיר .
סקרנות ויצר הרפתקני
המון מקרים בהם ניידת משטרה תופסת על חם
רכב עם נהג צעיר שעושה שטויות במגרש חנייה או ברחוב שקט. מדובר בנהגים צעירים סקרנים שנוסעים לדרכים צדדיות כדי לנסות ולראות מה קורה בשלל מצבים כמו הרמת בלם היד תוך כדי נסיעה או דריכה חזקה על דוושת הגז ועוד. המון מקרים כאהל מסתיימים בנזק כבד לרכב , במקרים הקשים יותר יש גם פגיעה בגוף ובנפש.
נהגים חדשים נהגו בזהירות ובבטחה
חוסר יכולת להתמודד עם מצבי קיצון
בגלל חוסר הניסיון וחוסר הידע כיצד להתמודד במצבי קיצון וכיצד להשתלט על הרכב במקרה של החלקה או בלימת פתע, אותם נהגים חדשים חשופים לסכנות אדירות בשימוש בכביש. לא רק שהם לא באמת יודעים כיצד להגיב במצבי קיצון, הם נוהגים מאוד מהר ומקפידים להגביר כמה שרק אפשר את המוזיקה כדי לעשות רושם על חבריהם . המוזיקה מנתקת אותם לחלוטין מחוש השמיעה שיכול להתריע מפני סכנות רבות .
פתרון
יש לכלול הכשרה מקצועית כיצד יש להגיב במצבי קיצון. ללמד את אותם הנהגים את התמרורים והחוקים זה נחמד אבל לא באמת מספיק. יש ללמד את הנהגים כיצד לבלום בכביש רטוב, כיצב להגיב באיבוד שליטה על הרכב ועוד. בנוסף, יש לכלול הסברה למניעת השתוללות בכביש ואף לחשוף אותם להדרכות של פגועי תאונות דרכים. בהצלחה.