מהירות מופרזת היא מתכון מהיר לתאונה. נתחיל בנהגים החדשים שהם חסרי נסיון לחלוטין. אותם נהגים חדשים מתרגשים מהיות נהגים וקלות הדעת שלהם מובילה הרבה פעמים להשתוללות עם הרכבים מבלי שהם יודעים מה לעשות במצבי קיצון מסוכנים. לצערנו, תהליך קבלת הרשיון מלמד את הנהגים כיצד לעבור את הטסט ואין שום שלב שבו לוקחים את הנהג החדש למשטח החלקה או להדרכה כיצד לצאת ממצבי קיצון.
הדרכה תמנע תאונה
בגלל כמות התאונות הגבוהה בארץ, דעתנו האישית היא שיש צורך להכניס כחובה בחוק – הדרכת נהיגה מתקדמת לנהגים חדשים. אנחנו מאמינים שהנהגים החדשים ירוויחו המון מהתהליך, גם יהנו מאוד וגם ירכשו ביטחון רב שיסייע להם לצאת ממצבי קיצון. לדוגמא איך לבלום בכביש רטוב תוך כדי פנייה או איך להגיב אם מרגישים שהרכב מתחיל לאבד אחיזה בעיקול (תת היגוי) ועוד. אם נעניק לנהגים החדשים את הכלים להתמודד, הסיכוי לתאונה ירק משמעותית.
נהיגה במהירות מופרזת עלולה להסתיים רע מאוד. סעו לאט!
תרבות נהיגה
בישראל , משום מה כל הנהגים רוצים לנסוע בנתיב השמאלי בלי שום קשר לחוקים או לתרבות נהיגה מינימלית. לפי החוק הנסיעה היא בנתיב הימני בלבד והנסיעה בנתיב השמאלי היא לצורך עקיפה בלבד. המון פעמים אנחנו עדים לתופעה שבה נוצר עומס של ממש בכביש מהיר משום שכמה
רכבים נוסעים להם בנתיב השמאלי במהירות נמוכה ומאלצים את הנהגים האחרים לעבור על החוק ולעקוף אותם מימין. גם כאן יש צורך בהדרכה מונעת.
תשתיות
בהרבה מקומות בארץ יש תשתיות גרועות וצמתים מסוכנים במיוחד.מדינת ישראל נמצאת באיחור אדיר מבחינת איכות התשתיות. ישנם כבישים\צמתים מסויימים בהם כמות התאונות היא אדירה ויש צורך בשדרוג או שינוי תוואי הדרך כדי למנוע תאונות. לדוגמא, הצבע שבו משתמשים לצביעת מעברי החצייה והסימונים בארץ – יצא מהתקן כבר בשנות השמונים באירופה. הצבע הזה הופל ממש למשטח שמנוני במגע עם מים והוא מהווה סכנה ממשית(!) . סעו בזהירות