הטכנולוגיה בתחום ה
רכב מתקדמת מהר מאוד, סרטי המדע הבדיוני צריכים להתאמץ הרבה יותר כדי להיות "עתידיים". רכבים שנוהגים את עצמם או רכבים המונעים במימן ועוד. שילוב של מחשבים מתקדמים בתפעול הרכב ושליטה מלאה על מגוון אופציות זה רק הבסיס. עוד תחום שהתקדם משמעותית בזכות הטכנולוגיה הוא תחום הבטיחות ברכב ובטיחות הולכי הרגל.
בטיחות
משנה לשנה, מדגם לדגם הרכבים נעשים בטוחים יותר גם לנוסעים ברכב וגם להולכי הרגל הפגיעים כל כך. השקעת משאבים רבים בתחום הבטיחות והקפדה על כל הפרמטרים במבחני הריסוק מביאים את היצרנים להשגים מעולים בתחום הבטיחות. מערכות עזר אלקטרוניות הוגדרו כחובה בחוק בהמון מדינות. קחו לדוגמא את מערכת ה-ESP שעוזרת לכם לא להחליק בפניות בכביש רטוב או במהירות גבוהה. המון תאונות נמנעות בזכות המערכת הזאת ששומרת על אחיזת הרכב בעזרת שימוש חכם בבלמים בכל גלגל בנפרד.
משנה לשנה שמים יותר דגש על בטיחות הרכבים
מנועים
בעבר הכלל היה פשוט, רוצים המון כוח? קחו מנוע גדול יותר. היום החוקים השתנו וניתן למצוא רכבים עם מרכב גדול כמו פ
ולקסווגן טיגואן ואודי Q3 אשר מונעים ע"י מנוע 1.4 חכם וחזק במיוחד העושה שימוש במגדשי טורבו כדי להפיק את המקסימום. ניתן למצוא רכבים משפחתיים עם מנועי דיזל של 1.2 ליטר ועוד. המנועים הקטנים האלו בד"כ מפיקים הרבה יותר כוחות סוס ממנועים ישנים גדולים מהם משמעותית.
פינוקים
כלי הרכב מצויידים בשלל פינוקים שיכולנו רק לחלום עליהם בעבר. הפינוקים מתחלקים להמון סוגים, חלקם עוזרים לנהיגה קלה יותר , חלקם מפנקים את הנהג בזמן הנסיעה ודואגים לנוחות מקסימלית, חלקם מיועדים לבידור הנוסעים בספסל האחורי (ילדים בד"כ). מסכים גדולים ברזולוציה גבוהה, מערכות ניווט כחלק איטגרלי מהרכב (קחו לדוגמא את IGO) ועוד. למעשה, חווית הנהיגה של היום רחוקה מאוד מחווית הנהיגה לפני 10 שנים. כזה מרווח של זמן רומז על קצב התפתחות מסחרר. יש לנו למה לחכות.