נפתח בהסבר קצר לגבי העובדה שלא תמיד כביש רטוב הוא הגורם לעליית כמות התאונות בימי החורף. המון
תאונות דרכים נגרמות בגלל נמנום או שדה ראיה מוגבל. יש להקפיד לא להתחיל נסיעה כאשר השמשה הקדמית מכוסה באדים, לא לשכוח שלוקח לאדים קצת זמן לרדת ולא משנה כמה הרכב שלכם חדש. תאונות הנגרמות בגלל שמשה מכוסה באדים כוללות לפעמים פגיעה בנפש בגלל שטות . ראו הוזהרתם. בנוסף, החימום ברכב גורם לנמנום ויש לפתוח מעט את אחד החלונות כדי לאוורר את הרכב .
שימו לב שלא תחליקו יותר מדי
החלקה בבלימה
רוב התאונות הקלות בחורף מתבצעות בגלל יכולת מוגבלת לעצור את הרכב. ההחלקות האלה מתחלקות לכמה סוגים. הראשון הוא בלימת פתע – כאשר אנו חייבים לבלום באופן פתאומי והכביש הרטוב מגביל את יכולת הבלימה שלנו ולכן יש תמיד לשמור מרחק גדול מהרכב שמלפנים. הסוג השני נגרם בגלל חוסר מקצועיות ולחץ של הנהג – קחו לדוגמא כיכר, כמה פעמים ראיתם רכב שפגע בחוזקה בכיכר או במדרכה הסמוכה? בד"כ תמצאו סימני בלימה ארוכים עוד לפני הכיכר. רוב התאונות האלו יכולות להמנע ע"י תגובה נכונה של הנהג. שימוש נכון בבלמי ה
רכב כדי לא להביא לנעילת הגלגלים אלה לחזק את אחיזת הגלגלים הקדמיים.
שדה ראיה מוגבל
לפעמים קורה מצב בו הרכב המקביל משפריץ מים\בוץ על שמשת הרכב שלכם ולמשך כמה שניות אתם פשוט לא רואים שום דבר. מומלץ לבלום בעדינות ולהאט בזהירות רבה עד ששדה הראייה חוזר. אסור בהחלט לבלום בעוצמה או להאיץ. כנ"ל לגבי מצב בו נכנסתם במהירות גבוהה לשלולית, מומלץ להפעיל את המגבים ולהאט את הנסיעה.
לא לשכוח להדליק אור גם ביום
חורף ישראלי
הגשם הראשון אצלנו הוא המסוכן ביותר. כל המשקעים והנזילות מהרכבים יוצאים מהאספלט אל פני הכביש וזורמים עם המים. בעצם נוצר מצב בו אנחנו נוהגים על משטח החלקה והאחיזה שואפת לאפס. יש לנקוט משנה זהירות, לא לבלום בפתאומיות ולא לבצע תנועות חדות עם ההגה. יש לקחת בחשבון שגם לנהגים האחרים קשה מאוד לבלום ולא להתפרץ לצומת או לכיכר. שיהיה לכולנו חורף חם ובטוח.