לאחרונה אנחנו שומעים על לא מעט מקרים בהם רוכשים תמימים נפלו בתרמית של אדם פרטי או סוחר רכבים . גם בתחום סוחרי הרכבים ישנם 'חאפרים' שמסתובבים ומחפשים קומבינות. ובכן, מערכת 'אוטו1' הכינה עבורכם מדריך קצרצר שיעזור לכם לוודא שאתם מכוסים מכל הכיוונים ברכישת רכב משומש ממקור שהוא לא חברת
ליסינג.
"אל תדאג" – תתחיל לדאוג
רק לאחרונה פורסמה כתבה באחד מאתרי החדשות לגבי בחורה צעירה שרכשה רכב מסוחר רכבים שהציג מצג שווא ורימה אותה . אם אתם רוכשים רכב משומש הקפידו לבצע בדיקה מכאנית במקום שלא נקבע מראש ובמיוחד לא מקום אליו שולח אתכם המוכר. גם אם סוחר הרכבים מציע הנחה מסויימת בבדיקה או אחריות בעל"פ על המכלולים ברכב, אל תסמכו על אף אחד. הפתיעו אותו באותו הרגע וביחרו לגשת למכון בדיקה מוסמך אותו בחרתם מראש ובקשו חוות דעת נוספת מהמוסך איתו אתם עובדים בד"כ.
מספר כללי זהירות לרכישת רכב משומש
קילמוטראז' חשוד או רעשים מאחד המכלולים
אם מציעים לכם רכב משנת יצור 99 עם 20,000 ק"מ, כנראה שמשהו כאן לא תקין. למרות שבשנים האחרונות משרד התחבורה יצא במהלך שמגן עלינו מהתרמית הזאת, עדיין ישנם שלל קומבינות בענף הרכב. אם לקחתם את ה
רכב לנסיעת מבחן והבחנתם ברעש חריג מאחד המכלולים, זיכרו לספר על כך לבודק הרכב במכון הבדיקה ולבקש ממנו תשובה לגבי הרעש.
רכבים מתאונות קשות
ישנם מקרים בהם גורמים עבריינים רוכשים רכבים שמיועדים לפירוק ומצליחים בעזרת תרמית להחזירם לכביש ולמכור אותם במחיר מלא. יש להזהר מאותם רכבים משום שהם מהווים סכנה בטיחותית חסרת תקדים(!) . הקפידו לשאול במכון הבדיקה אם הם עברו על כל שלדת הרכב כדי לבדוק שאין מתיחות או ריתוכים. אם יש לכם חשש בעניין הזה, אפשר לגשת למוסך איתו אתם עובדים כדי לקבל חוות דעת נוספת. עדיף לשלם על בדיקה נוספת מאשר לרכוש רכב מסוכן. ודבר אחרון וחשוב – בדיקת שעבוד. בהעברת הבעלות ניתן לבצע בהליך פשוט בדיקה שאין שיעבוד על הרכב.