מה לא נאמר על נוכלויות שקשורות במכירות – קונים שהציגו את עצמם כאנשים פרטיים והתגלו כסוחרי רכבים, סוחרי רכבים שהתחפשו למוכרים פרטיים, בעלי מגרשי רכבים שמכרו רכבים מבלי לספר את האמת על הרכב, סוכנויות שמכרו רכבים חדשים מהשקית ונעלמו מעל פני השטח לאחר הגשת המקדמה אך ללא הסחורה. יש כל כך הרבה ממה להזהר ברכישת רכבים מיד שניה, שצריך מורה נבוכים כדי שלא להכנס לתסבוכת.
לרכוש את הרכב ישירות מבעליו
מוכר הרכב חייב להיות הבעלים שלו. לא קרוב המשפחה, לא שום אדם אחר מטעמו. לכן, רצוי לדרוש להציג את הרישיון לצד תעודת הזהות ולראות אם זהו אותו אדם שעומד מולכם. אם לא – עם מי תתמקחו"? סביר להניח, שעומד כאן אדם שסוחר ברכבים, או שחס וחלילה סוחר ברכבים באופן בלתי חוקי. במידה וידוע מראש כי אתם הולכים לרכוש את הרכב מסוכנות ליסינג, יהיה רשום ברישיון בעל חברת הביטוח כבעליו של הרכב (ולא "בבעלות השכרה"). בכל מקרה ישנה אפשרות להוסיף ברישיון "הפקדת סוחר", כדי שהרוכש יבין שמדובר כאן במתווך מכירה ולא ב"יד" נוספת.
חברות ליסינג וקשריהן עם מוסכים
קשר בין חברות ליסינג לבין מוסכים יכול להיות מסוכן בשני מקרים לרוכש הפוטנציאלי: אם נערכו ברכב שינויים ותיקונים שהמוכר לא מדווח עליהם ("כי אין ספר טיפולים" משום מה), וכן אם אותה חברת ליסינג מתעקשת או מציירת תמונה כאילו בלתי אפשרי אחרת ללכת למוסך אחר במעמד בדיקת הרכב לפני רכישה. בכל אופן – רצוי לבדוק את הרכב במוסך ניטראלי, ולעלות על כל מה שנעשה ברכב.
זיוף מד המרחק
כן, גם את הקילומטראז' אפשר לזייף ברכב, על מנת לייקר את שווי הרכב. בירור במוסך המרכזי עשוי להעניק את התשובה המקורית לשאלה כמה קילומטראז' הרכב עשה, אפשר גם לבדוק ברישוי הרכב שנעשה מדי שנה כמה קילומטרים עשה הרכב בכל שנה, והאם זה הגיוני. כאן כבר לא משנה אם לחברת הליסינג יש רישיון לסחור ברכבים – אלא הנזק כבר נעשה ויש להגיש תביעה כנגד אותו גורם.