מעבר לצבע הרכב והעיצוב החדשני, מעבר לגיר אוטומטי או ידני, יש לבדוק את הציון שקיבל הרכב במבחני הריסוק. חשוב מאוד לוודא כמה כריות אויר יש ברכב ואם מספר כריות האויר והמיקום שלהן תואם את הצרכים שלכם. יש לבדוק אילו מערכות מקדמות בטיחות מותקנות ברכב כמו ABS, ESP בקרת אחיזה ועוד רבות אחרות. ברגע שרכב עובר מבחן ריסוק, אפשר לקבל נתונים על אחוז ההגנה על בוגרים, ילדים והולכי רגל. כדאי להקדיש זמן כי להשוות את הנתונים לרכבים אחרים .
מאזדה, יונדאי או אודי?
יש כאלה שאומרים " הפח של
יונדאי\מאזדה וכ"ו חלש" , "הרכב הזה הוא קופסת מוות". רובנו לא באמת יודעים על מה אנחנו מדברים. לכן, יש לבדוק באופן ספציפי לדגם אותו אתם רוצים לרכוש את נתוני הבטיחות. זה לא משנה אם זה מאזדה או מרצדס, יש לבדוק לפי הדגם והשנתון ולהשוות כמובן לרכבים אחרים שעומדים על אותה קטגוריה.בשנים האחרונות, קצב יציאת הפטנטים והחידושים בתחום הבטיחות הוא מהיר מאוד וחובה להתעדכן.
חשוב לרכוש מכונית בהתאם לרמת הבטיחות של הרכב.
כריות אויר
מגוון סוגי הכריות הוא רחב ובגדול, מה שמעניין אותנו זה המיקום שלהן. תעשו השוואה מעמיקה בין כמה רכבים פוטנציאלים עבורכם כדי שתוכלו לראות איזה
רכב מציע לכם את ההגנה הטובה ביותר. בשנים האחרונות החלו לשווק רכבים שמגיעים עם כרית אויר לברכיים של הנהג – כסטנדרט. מי שעשה תאונה יודע כמה אותה כרית ברך היא חשובה ויכולה למנוע סבל רב.
בטיחות בישראל
בעבר עשו יבואני הרכב מאמצים לצמצום מספר כריות האויר ברכבים כדי לצמצם עלויות. היום דעת הקהל שונה והצרכנים הרבה יותר משכילים בעניין הרכבים ואמצעי הבטיחות. גם המדינה נותנת את חלקה ומחייבת מערכות מסויימות ברכבים חדשים המיובאים לארץ. נסיעה בטוחה.