גם כאן יש צורך לציין את שוק הליסינג שמתחזק מיום ליום ומקפיץ את כמות המסירות באופן משמעותי. תרבות הצריכה, תנאי המימון הנוחים, מגוון חדש של רכבים זולים ודגמים מפתים. אין ספק ששוק הרכב הישראלי נמצא כרגע במהפכה וההפתעות מגיעות בצרורות. יבוא אישי, יבוא מקביל ודגמים שבעבר יבואנים היו חוששים לייבא הפכו היום לזמינים כמעט לכל כיס.
קיה פיקנטו ממשיכה לבלוט בכמות המסירות
קיה פיקנטו מובילה במסירות
למרות כל הדגמים החדשים והמפנקים שלא מפסיקים להפתיע ולהגיע לכבישי ארצנו, הפיקנטו הקטנה מחזיקה במקום הראשון כמספר חודשים וגם עכשיו בנובמבר לא נראה שהיא מאטה את קצב המסירות ההולך וגדל. כמות המסירות האדירה של הדגם מצביעה בעיקר על דגם מוצלח שנצמד לנישה גדולה מאוד – צורך במכונית חדישה וזולה שמתאימה לעיר הגדולה ולא נראית כמו רכב לאחר תאונה.
יונדאי מובילה במסירות
למרות הפיקנטו ששומרת על מיקומה הטוב של קיה בישראל, המובילה הגדולה במכירות היא יונדאי . למעשה, יונדאי מסרה כל כך הרבה רכבים (31,262) שאין לאף יצרן סיכוי להשלים את הפער בחודש שנשאר עד סיום השנה(!) . יש לנו כאן מנצחת שהגיעה לקו הסיום הרבה לפני המתחרות שלה. רק כדי לקבל תמונת מצב נציין שאת המקום השני כבשה טויוטה עם 20,328 מסירות ובמקום השלישי והמכובד נמצאת קיה עם 19,665 מסירות, הפרש כל כך קטן בין המקום השני לשלישי ממחיש את ההצלחה הגדולה של יונדאי .
יונדאי עדיין משאירים אבק למתחרים
חוקי המשחק שונו
במקומות הרביעי והחמישי יושבות סקודה ופורד. במקום השישי נמצאת מאזדה עם 10,122 מסירות בסך הכל – ירידה של 6.9% . סך כל הרכבים שמסרה מאזדה גדול רק ב-1146 מכמות המסירות של קיה פיקנטו בלבד. אפשר להגיד באופן רשמי שמאזדה קצת נרדמה , בעיקר בגלל שכלמוביל יובאנית יונדאי הגדילה ראש והביאה לארץ מגוון באמת גדול ורחב של דגמי יונדאי ודאגה לצאת בקמפיין פרסומי נרחב.