אחוז מאוד קטן (6%) מהנשאלים הביע התנגדות להצבתן של מצלמות אכיפה נוספות בכבישים ובצמתים מסוכנים. 5% לא התנגדו ולא תמכו. לא מעט צמתים או כבישים ספציפים נחשבים מסוכנים במיוחד ומקרי התאונות שם הוא גבוה מאוד . ישנם כמה וכמה קטעי כביש בהם הראות מוגבלת והנהגים שם "מצפצפים" על המהירות המותרת. כנ"ל לגבי צמתים מסוכנות שבהן יש השתלבות מסוכנת או דפוס קבוע של נהגים שעוברים באדום במהירות גבוהה במיוחד.
בעד מצלמות בצמתים?
מצלמות יפתרו את הבעיה?
התשובה לשאלה הזאת שנויה במחלוקת . אנחנו חושבים שבמקום בו נמצאת מצלמה ישנה האטה בתנועה והשמועות על מצלמות חדשות רצות מהר. ברוב המחקרים אכן נקבע שמהירות מופרזת היא לא הגורם העיקרי לגרימת תאונות דרכים, אך יש אזורים מסויימים או צמתים מסויימות שחייבים להפעיל אכיפה מרתיעה כדי להאט את קצת הנסיעה שם . אותם צמתים או כבישים מסוכנים ידועים למשטרת התנועה וכדאי שמישהו יפעל בעניין בהקדם.
מי ירוויח מהמצלמות?
עוד עולה מהסקר של גיאוקרטוגרפיה שרוב הציבור תומך בהעברת הכסף שיכנס מהמצלמות לטובת המאבק בתאונות הדרכים. בכל מקרה , יש להדגיש שמטרת המצלמה היא לא לייצר כסף ולסחוט את ציבור הנהגים. מטרת המצלמות האלה היא להאט את קצת הנסיעה באזורים ספציפים בהם יש צורך בהאטה . לצורך העניין אם יש צומת בה קרו כבר מעל 5 תאונות בגלל רכבים שעברו באדום במהירות גבוהה וכל התאונות היו בגלל אותו כיוון הנסיעה, מצלמת רמזור מהירות תפתור את הבעיה ותרתיע את העבריינים.
חייכו לצד ימין מצלמים. סעו לאט.
שקיפות מלאה
על המצלמות להיות גלויות לעין. יש להציב שילוט אזהרה לפני המצלמה כדי לוודא שאפקט המצלמה הוא האטת התנועה ולא סחיטת כספים מציבור הנהגים. עמותת אור
ירוק מזמינה את הציבור כולו להיות מעורב בתהליך כולו. אור ירוק הציגה נתונים שעלות ההקמה של 60 מצלמות חדשות היא 40 מליון ש"ח והתפעול 21 מליון ש"ח. ההכנסות הצפויות מהמצלמות הן עד כ-80 מליון ש"ח. המון כסף שיוכל להגדיל את תקציב המלחמה בתאונות הדרכים. מעבר לכסף, ישנם הוכחות מוצקות שבאזורים בהם התקינו מצלמות, מהירות הנסיעה ירדה בכ-9 קמ"ש.