הכנו עבורכם מדריך קצר ובסיסי על יבוא רכבים באופן עצמאי, הפרוצדורה לא פשוטה ויש להקפיד על ביצוע נכון של כל התהליך. הגורמים המעורבים ביבוא הם משרד התחבורה, רשות המסים, מע"מ, מכס, ביטוח ימי ועוד. חוקי היבוא לא מאפשרים לייבא רכב לצורך מסחרי. אסור לייבא יותר משני רכבים לשנה. אסור למכור רכב מייבוא אישי בשנה הראשונה ואם הרכב לא מיובא באופן סדרתי לארץ, אין למכור אותו בשנתיים הראשונות.
רכבי ייבוא אישי
למי משתלם לייבא?
לתושבים חוזרים ועולים חדשים יש הטבות מעולות, הם נהנים מהטבות מס משמעותיות וכדאי להם לייבא ארצה את הרכב שלהם. מי שמתכנן
לרכוש רכבי יוקרה או מי שמעוניין בדגם ספציפי אשר לא מיובא לארץ באופן סדרתי. תהליך הייבוא טומן בחובו המון טרחה וסיכונים כך שבאמת כדאי לבדוק באופן יסודי את כדאיות העסקה על כל צדדיה ולשכלל את הזמן אשר יוקדש לתהליך.
אני שוקל יבוא אישי, במה זה כרוך?
השלב הראשון הוא בעצם
רכישת הרכב בחו"ל. אם מדובר בדגם שלא מיובא לארץ באופן סדיר יש להנפיק "אישור שירות" מהיבואן הרשמי. יש לגשת עם אישור השירות למשרד התחבורה ושם להנפיק רשיון ייבוא. לאחר שתקבלו את האישורים והרשיונות יבוא, תוכלו להביא את הרכב לארץ ולשחררו מהמכס. יש להוציא רשיון זמני במשרד התחבורה ,לבצע בדיקת תקינה וכשירות במשרד הרישוי ובמידה ותעברו את כל התהליך תקבלו רשיון רכב קבוע.
לייבא חלומות
יבוא אישי יתרונות וחסרונות
היתרון הראשון הוא עצם היכולת שלנו כנהגים ליבא לארץ גם רכבים שלא מוצעים כאן למכירה באופן סדרתי. רכבי יוקרה יקרים גם הם מאוד משתלמים מכיוון שכאן הרוכש יכול גם לחסוך סכום כסף די גדול וגם להנות מאיבזור מלא ודגמים שלא מגיעים לשוק הישראלי. בחלק מהמקרים אפשר לרכוש את הרכב במחיר נמוך מאוד ולהנות מהטבות ומבצעים מקומיים.החסרון הכי גדול הוא הטרחה הגדולה, כאן אפשר להעזר במגוון אדיר של חברות שמציעות את שירותיהן לתהליך. מעבר לטרחה יש גם סיכון בתהליך היבוא .בשורה התחתונה, תהליך היבוא כדאי למי שבאמת מעוניין ברכב ספציפי או יוקרתי.