הרעיון של לייצר מכונית תוצרת כחול לבן, בתחילת הדרך נשמעה רעיון דווקא לא רע ואף אפשרי. העם היהודי, שנלחם על מולדתו, מייבש ביצות, מקים ערים ועושה היסטוריה גדולה ודאי יכול לכבוש גם את עולם הרכב. בשנת 1951, נפתח מפעל הרכב הראשון בישראל בחיפה, "קייזר פרייזר לישראל". המפעל הוקם בשותפות של מפעל אמריקאי ואיש העסקים אפרים אילין.
מפעל רכב תוצרת הארץ
המפעל הישראלי תחילה החל להרכיב סוגים שונים של כלי
רכב בניהם הורכבו דגמים של "קייזר מנהטן" ו"הנרי ג''", הורכבו גיפים וטנדרים מתוצרת ויליס האמריקאית ועוד כלי רכב רבים. המפעל הגיע לייצור של כחמישים וחמישה דגמים שונים של רכבים. בשנות השישים קם לאילין מתחרה שלבסוף רכש את המפעל מר יצחק שובינסקי, שהחליט שמכוניות תוצרת הארץ זו הצעקה האחרונה.
רכב כחול לבן?
מפעל אוטוקרס בטירת הכרמל
בשנת 1966 הוקם מפעל בטירת הכרמל על מנת להרחיב את שוק הרכב בישראל. אך גידול יכולת הייצור במפעל לעומת יכולת תפוקת עבודה נמוכה, הביאו לתהייה לגבי כדאיות
שוק הרכבים בישראל. המפעל של אילין חווה משבר והארץ החלה להתמלא ברכבים המיובאים מיפן ואמריקה מה שהביא לקושי גדול עבור השוק של הרכב הישראלי.
הצפון בהנעה
בשנת 1966, יוסף בוקסנבאום, יהודי אמריקאי, הקים את מפעל תעשיות הרכב בנצרת עלית. המפעל ייצר רכבים מסוג: פורד אסקורט, פורד טרנזיט, משאיות, אוטובוסים, רכבים צבאיים ועוד. כעת הצפון נהפך לאיזור של מפעלי רכב ען מפעל בנשא, טירת הכרמל, חיפה ונצרת עלית. אלו היו שנים יפים של עשיית והתפתחות בעולם הרכב בישראל.