תמיד כדאי לדעת איך לחשב כאלה דברים כדי שנוכל להשכיל ולהבין במה כרוך רכב
ליסינג מהעבודה. רכב מהעבודה מחייב תשלום מס מסויים. חישוב המס הזה נראה מסובך מאוד אבל ברגע שנדע איך לחשב אותו לבד, הדברים יהיו פשוטים יותר. רכב ליסינג צמוד ממקום העבודה משמש אותנו גם לנסיעות פרטיות ובגלל העובדה הזאת, המחוקק החליט שנשלם על הרכב הזה מס.
ליסינג מהעבודה- האם כדאי?
מדרגות מס לפי שווי קבוצת רכב
ישנם 7 קבוצות שווי רכב שונות שנקבעות לפי מחיר הרכב : קבוצה 1 – עד 92,000. קבוצה 2 – עד 111,000 3 – 130,000 4- 147,000 5 – עד 191,000 6 – עד 273,000 קבוצה מס' 7 מייצגת כל רכב שמעל 273,000 ש"ח. כמו שאתם רואים ישנם באמת מדרגות לפי שווי הרכב וכך נקבע לאיזו קבוצה תשתייכו וכמה מס תשלמו. עכשיו נותר לנו רק לדעת באמת לחשב כמה מס ישנו על כל מדרגת מס.
מה משלמים בפועל?
כמו שאמרנו לכל קבוצת שווי
רכב מוצמד סכום מס קבוע בחוק. למשל, בשנת 2008 : קבוצה 1 תשלם 1410 ש"ח , קבוצה 2 תשלם 1570ש"ח , קבוצה 3 – 2160ש"ח , קבוצה 4 - 2630 ש"ח, 5 – 3680 ש"ח, 6 – 4700ש"ח, ושביעית ואחרונה תשלם 5970 ש"ח .התשלומים והסכומים נקבעים מראש לכל שנה. קל מאוד לדעת כמה באמת אמורים לשלם.
הוצאות רכב מהעבודה. לא תמיד משתלם?
איך התשלום מתבצע?
התשלום שאמור לרדת עבור רכב הליסינג מתבצע באופן הבא: הסכום מתווסף באופן תיאורטי לשכר שלו ומתוך המשכורת הכוללת הזאת נקבע המס שאנחנו משלמים. יש להדגיש שהסכום מתווסף באופן תיאורטי בלבד. כמו שהבנתם, אין סוכריות בחינם למרות שרכב מליסינג תפעולי זה בדרך כלל עסק משתלם שמביא איתו ערך מוסף של לוגוסיטיקה קלה ופשוטה בניגוד לרכבים פרטיים.