את המבחן דרך ל
קיה קארנס פתחנו כמובן בחניון של אולם התצוגה של קיה בתל אביב וכבר מהרגע הראשון היה אפשר לשים לב שיש משהו מיוחד מאוד במכונית הזו. במבט מבחוץ היא לא מכונית גדולה כל כך ביחס למכוניות 7 מושבים אחרות הקיימות בשוק ולמעשה היא ארוכה רק ב 2.5 ס"מ מגרסת הסטיישן של
קיה סיד.
עיצוב חיצוני משופר
העיצוב החיצוני של הקארנס החדשה חודש בצורה קיצונית מאוד מהדור הקודם ששווק אצלנו בעבר, ממכונית אפורה ולא כל כך אטרקטיבית הגיעה מכונית מעוצבת עם מראה שובב ומאוד איכותי. מערכת הפנסים חודשה וזכתה למראה מאוד מיוחד ודינמי, הגריל הקדמי של הרכב הותאם לדגמי קיה המשווקים כיום והוא הרבה מעוצב ואיכותי יותר מזה שהיה בעבר. השמשה הקדמית של הרכב גדולה מאוד וכך גם דלתות הרכב וחלונות הצד.
עיצוב חדש ומרענן לקיה קארנס
מרחב פנימי עצום ונוח
כאשר נכנסים לתא הנוסעים של קיה קארנס ניתן להתרשם מהמרחב הפנימי הגדול שהוא מציע. המושב האחורי שלמעשה במכונית זו נקראת שורת המושבים שנייה היא מאוד מיוחדת וכוללת שלושה מושבים נפרדים המציעים יכולת כיוונון אישית לכל אחד ומאפשרת נוחות גדולה מאוד. המושבים מתאימים גם למבוגרים וגם לילדים ובזכות פתחי אוורור אחוריים, תאי אחסון, מגשים ומקומות אחסון רבים ניתן ליהנות מנוחות גבוהה מאוד לאורך זמן.
לא מכונית גדולה באופן יוצא דופן
שני המושבים הנוספים מאחור
הכניסה לשורת המושבים השלישית אינה מסובכת אך לאנשים מבוגרים זוהי לא תהיה כניסה קלה. שני המושבים מאחור מאפשרים נוחות סבירה אך לאורך זמן ייתכן ויהיה מעט לא נוח במושבים אלה. המושבים שתי שורות המושבים מאחור מתאימים במיוחד למשפחות גדולות וגם לאיסוף הילדים מהחוגים או מבית הספר.
תא המטען של קיה קארנס הוא קטן כאשר שורת המושבים השלישית פתוחה אך בנסיעה עם שורת המושבים השנייה בלבד ניתן ליהנות מתא מטען גדול מאוד העומד על 492 ליטרים. למי שמעמיס ציוד גדול מדי פעם ישמח לשמוע שבקיה קארנס ניתן לקבל עד ל 1,650 ליטרים של מקום טעינה בקיפול שתי שורות המושבים האחוריים.
רמת אבזור גבוהה מאוד
מושב הנהג הוא נוח מאוד בעת נהיגה ותנוחת הישיבה הגבוהה מאפשרת נוחות אדירה בנהיגה. כמו דגמי קיה החדשים המשווקים בישראל גם בקארנס יש רמת אבזור עשירה מאוד המגיעה כסטנדרט. מערכת שמע מקורית עם מסך מגע וחיבורי בלוטות', כפתורי שליטה מההגה, מערכת בקרת שיוט, כניסות שמע, מראות מתקפות, פנס עוקב פנייה ועוד.
מכונית מאוד איכותית ונוחה
166 כוחות סוס
המנוע של קיה קארנס המשווק בישראל הוא מסוג בנזין בנפח של 2.0 ליטרים עם נתוני הספק של 166 כוחות סוס. למען האמת אני הופתעתי מאוד מהיכולות של המנוע בזמן הנהיגה ובעיקר מכמות הכוח הזמינה בתחילת הנסיעה. צריכת הדלק שהשגנו במבחן הדרך לקיה קארנס עמדה על 10 ק"מ לליטר.
לסיכום
המחיר של קיה קארנס בגרסת הבסיס EX עומד על 164 אלף שקלים וקיה קארנס עם רמת גימור פרימיום עומדת על 167 אלף שקלים. המכונית מציעה רמת אבזור מנצחת, נהיגה מאוד איכותית, מנוע חזק, מרחס פנימי גדול ושימושיות רבה מאוד לכל המשפחה.
מה אומרים ברשת על קיה קארנס?
גיא28 כתב בקהילות YNET:"קיה קארנס היא מאוד נוחה ומרווחת. ואם אתה שואל אותי קיה מוכיחה את עצמה בשנים האחרונות באיכויות . אני סומך יותר עליה!." |
Goliav מפורום Hometheater כתב: "יש לי קיה קארנס מנובמבר 2009. אפס תקלות. מרחב פנימי סביר לחלוטין, לא צריך יותר מזה..." |
ברוך מפורום כיפה כתב:"אחת המכוניות הטובות שהיו לי. נוחה בצורה בלתי רגילה, שקטה, הרבה מקום לילדים. מכונית איכותית במיוחד." |
מפרט טכני של קיה קארנס EX