שווקי הרכב האירופאיים שבעבד היו מושא הערצה על כך שמצליחים להגיע למספרי מכירות גבוהים עם יציבות גדולה כעת נמצא בנקודת שפל שאפילו מומחי הענף באירופה הופתעו מהמשבר המתמשך הזה. הסיבות המרכזיות לירידה במכירות הרכבים החדשים באירופה הן כמובן בראש ובראשונה אחוזי האבטלה הגבוהים הקיימים במרבית מדינות אירופה. וכמו כן גם מדיניות נוקשה של הבנקים האירופאים שלא נותנים הלוואות כהרף עין.

התאוששות בשוק האירופי
נקודת השפל של שוק הרכב האירופי
יצרניות הרכב האירופאיות השונות אומנם מצליחות להביא להפסדים קטנים בלבד בשל ייצור מופחת של רכבים אך המצב של הרע של שוק הרכב המקומי פוגע ללא ספק בהכנסות של החברה. מומחים בכירים בעולם הרכב באירופה צופים שנקודת השפל בענף כבר עברה ומעתה ניתן יהיה לראות עלייה איטית במכירות הרכב באירופה, אך עד אז מוסרים המומחים שאלה יהיו מספרי המכירות הממוצעים של שוק זה.
היצרניות האירופאיות נפגעות
השנה הנוכחית היא השנה שבה נרשמו מכירות הרכב הנמוכות ביותר באירופה לחודשים ינואר- אוגוסט, אומנם בסך הכול נמכרו 7.8 מיליון אך עדיין אלה לא מספרי המכירות של שהיינו רגילים לראות בשנים האחרונות באירופה. מבחינת יצרניות
פולקסווגן מציגה ירידות של מספר אחוזים במכירות ואתה גם
פיג'ו,
פיאט ורנו.

היצרניות האירופיות בצרות
פילוח השוק לפי מדינות
על מנת להדגים את הנתונים, בחודש אוגוסט האחרון נרשמה ירידה חריגה של חמישה אחוזים במכירות באירופה ביחס לאוגוסט 2012 כאשר כמעט כל המדינות באירופה מציגות ירידות כאלה או אחרות במכירות. בספרד המצב הקשה ביותר עם ירידה של כמעט 20 אחוזים במכירות הרכבים, בצרפת מעט מעל 10 אחוזים וגם גרמניה מציגה ירידה של 5.5 אחוזים במכירות ביחס לשנת 2012.