רכבים שיצאו מהשכרת ליסינג פרטית ועברו למכירת רכבי ליסינג מיד שניה, הם אותם ציי רכבים חדשים בדרך כלל בני 2-3 שנים, שנרכשו באופן קולקטיבי והוחכרו לטובת חברות ולקוחות פרטיים לאורך תקופת האחריות מטעם היצרן. משתמה תקופת האחריות לרכבים אלו הם מוצעים למכירה לקהל הלקוחות הפרטיים. מבחינת הלקוח, מדובר בעסקה שאפשר לפרש אותה כמשתלמת בהיבטים שונים.
מדובר בעסקה משתלמת
הרוכש רכב יד שניה מליסינג מקבל רכב שהוא יחסית חדש – אולם ירידת הערך הגדולה שלו כבר בדרך כלל מאחוריו ומי שרוכש אותו מרויח רכישה במחיר מחירון על פי רוב או אפילו נמוך מכך כשהוא שמור להפליא. מי שחושש ש"אין לרכב הזה שוק" ובעתיד יהיה קשה למכור אותו, יכול להסיר דאגה מליבו משום שחברת הליסינג מתחייבת לעשות טרייד אין במקרה שהרוכש יחליט להחליף רכב אצלה. דבר נוסף הוא שיטת המימון לרכב.
תנאים נוחים למימון רכב
מי חשב לפני מספר שנים שיהיה ניתן לרכוש רכב בתשלומים? היום כל צורה של רכישה מוסכמת – ובתנאי שישנו עוגן מסוים לרכישה, כלומר ששולם מחיר בסיס באחוז נמוך משווי הרכב והיתר – בתשלומים שפרושים לטווח של שנים. יש מי שפונה אל הבנק לקבלת הלוואה לרכישת רכב, לחברות חיצוניות למימון ויש מי שפונה ישירות לחברת הליסינג.
אז מה הקאטש?
"אין מתנות בחינם", ולמעשה הרכב שמועמד למכירה הוא רכב בדרגת אבזור נמוכה יותר בהתאם לדגמים שמוצעים לחברות השכרה וליסינג (ללא חלונות חשמליים, עם פחות "קישוטים"). בנוסף, המחיר יהיה נמוך יחסית למחירון – מפני שנעשה שימוש ברכב לאורך קילומטראז' גבוה, ועניין נוסף הוא אמנם שהרכב מתוחזק ועבר טיפול, אבל לא בטוח שטופל במוסך מורשה (אלא אם ספר הטיפולים מראה אחרת) והושקעו בו חלקי חילוף לא מקוריים.