רכב משומש לעולם לא יהא כפי שנקנה מסוכנות הרכב. אחרי שכבר החלטתם מה כיוון הרכישה שלכם – דגם רכב ואפילו שנתון, בוודאי התאמתם אותו לתקציב שברשותכם, כלומר אחרי שהותרתם מקום לתשלומי רישוי וביטוח רכב. אתם יודעים שכל מחיר ניתן למיקוח ולא רק בסוכנויות רכבים, אלא בעיקר מול אדם פרטי, ולכן לוקחים את הסיכון ומחפשים את הרכב שלכם במודעה אקראית או דרך חברים. רכישה מושכלת של הרכב עכשיו שגוזלת מעט יותר זמן חיפוש תחסוך בעתיד כאבי ברכיים או חורים בכיסים.
אפשר לעשותץ הכל עם רכב ליסינג
בדיקות מסננות לפני מפגש עם בעל הרכב
במפגש הטלפוני אפשר לשאול שאלות מכוונות בתקווה שמי שעומד מהצד השני דובר אמת בתום לב. בפגישה מולו ניתן לאמת את הנתונים על ידי בדיקת מסמכים. ראשית, שאלו אם הרכב עבר תאונות (הביטוח ייקר את המחיר אם כן), תיקוני פחחות וצבע, הוחלפו לו גיר, מנוע או כל רכיב אחר, בקשו את מספר הרישוי שלו ותוכלו לבדוק בעצמכם מול משרד הרישוי אם הרכב משועבד או לגבי מספר הבעלים הקודמים שהיו לו. כשרשום "הפקדת סוחר", זה אומר שסוחר יכול להעביר בעלות על הרכב מבלי שיחשב ל"יד" נוספת ברישיון.
ראש שקט עם רכב ליסינג
איך יודעים שהרכב היה בבעלות ליסינג?
חברות ליסינג נוהגות לטובתן לרשום את שם בעל חברת הליסינג כבעליו של הרכב, מה שנותן רושם מוטעה ועלול להתפס כ"יד ראשונה פרטית". התקנה החדשה באה לסייע בנושא. באופן גורף, סימן זיהוי נוסף לרכב שהיה בבעלות ליסינג הוא רמת הגימור הנמוכה (דגם משני פחות מאובזר) של הרכב. מי שמצא כי הרכב בעל נתונים חיצוניים כאלו ובכל זאת מוצג כרכב מיד פרטית, יכול לבדוק מול משרד הרישוי.
נורות אדומות ברישיון הרכב
חשוב לבדוק את הרישיון עצמו (ולא צילום שלו). אם הוא בלוי או שהוא מטושטש, זה עלול להיות הסימן הראשון לזיוף הרישיון. מה שיעזור לכם לחבר "1+1" הוא תאריך הוצאת הרישיון. אם הוציאו אותו באופן מחודש חשוב לברר מדוע. מצד שמאל למעלה מוטבע תאריך הבעלות, ואם מוכרים אותו ממש בצמוד לאותו תאריך, רצוי להבין למה מוכרים אותו כל כך מהר. חשוב להשוות את תעודת הזהות של בעל הרכב למי שמוכר. יכול להיות שמדובר בסוחר ממולח.