יצרניות הרכב בעולם שמות דגש גדול מאוד על בטיחות המכוניות שלהם ובמיוחד על המכוניות המשפחתיות. על מנת לקבל את הציון המקסימלי של ארגוני הבטיחות האמריקניים או האירופאים יש צורך לעבור מבחן ריסוק הבודק את היכולת של כלל מערכות הבטיחות לפעול במקרה חירום בצורה יעילה ומצילת חיים. מבחני הריסוק האמריקאים החדשים כוללים אלמנטים חדשים ושונים שעבורם יצרניות הרכב צריכות להתאמץ יותר על מנת לקבל ציון גבוה של בטיחות.
הונדה סיוויק מצטיינת בבטיחות
הונדה סיוויק מצטיינת
המכונית המשפחתית היחידה שזכתה לציון מקסימלי של בטיחות היא
הונדה סיוויק החדשה המשווקת כבר כעת בארצות הברית. המכונית עברה את כל מבחני הריסוק בצורה מיטבית ונמצאה כמשפחתית הבטוחה ביותר שנבדקה. משפחתיות אחרות שקיבלו ציון טוב אך לא הצטיינו היו
יונדאי i35 ופורד פוקוס. שתי המכוניות הללו הן מאוד פופולריות בישראל ומבחן הבטיחות האמריקאי החדש יכול לעודד הרבה מאוד משפחות בישראל.
קרוז ופורטה מקרטעות
מכונית משפחתית המשווקת בישראל גם כן וזכתה לציון בטיחות נמוך מאוד היא שברולט קרוז, המכונית המשווקת לרוב בציי הרכב של חברות הליסינג השונות זכתה לציון גבולי של מבחן הרכב האמריקאי. הציון הגרוע ביותר במבחן שנערך הביא את
קיה פורטה למקום האחרון מבין המכוניות שנבחנו.
יוטיוב1
מבחני הריסוק בעולם הרכב
מבחן הריסוק האמריקאי החדש כולל מספר אלמנטים חדשים בכל הנוגע להתנגשות חזיתית. אנשי הבטיחות של ארגון IIHS הבינו שיצרניות הרכב יוצרים מצב שבו הן מייצרות את הדגמים כך שיוכלו לעבור את מבחני הריסוק בצורה הטובה ביותר שניתן , אך מבחני הבטיחות שהיו נהוגים עד כה היו לא מחוברים לסוג התאונות שהתרחשו בשטח ולכן המבחן החדש הוא מקיף יותר. באירופה ארגון Euro N’ Cup עדיין לא אימץ את מבחן הריסוק החדש כפי שנהוג בארצות הברית.